Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności11 października 202219:12

Czy e-marketing faktycznie nakręca sprzedaż? Odpowiada 1stplace.pl

Czy e-marketing faktycznie nakręca sprzedaż? Odpowiada 1stplace.pl - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

Pozycjonowanie, social media, Google Ads - właściciele firm o różnym profilu działania wciąż o tym słyszą. Pojawia się jednak pytanie: czy e-marketing faktycznie nakręca sprzedaż? Czy warto podejmować trud i inwestować w działania z tego zakresu? Jakich efektów i po jakim czasie możemy się spodziewać? O tym opowie 1stplace.pl ‒ agencja interaktywna, która w świecie e-marketingu działa od ponad 10 lat.

Czy e-marketing faktycznie nakręca sprzedaż?

W 1stplace.pl każdego dnia pracujemy nad tym, by działania z e-marketingu zwiększyły widoczność w sieci stron www naszych klientów. By sprawiły, że dana firma stanie się rozpoznawalna i zyska zaufanie klientów.

Dlaczego widoczność w sieci jest tak istotna? Bez względu na to, do jakich użytkowników kierujemy naszą ofertę - czy są to studenci, rodzice, młodzi przedsiębiorcy, osoby starsze, pamiętajmy, że większość z nich korzysta z internetu. 

W dzisiejszych czasach w sieci szukamy niemal wszystkiego - począwszy od ubrań i artykułów gospodarstwa domowego, po biżuterię, rośliny, usługi specjalistów, wakacje itp. Klient zainteresowany produktem, chcący zdefiniować swoje potrzeby, rozwiązać problem, szukający inspiracji, wpisuje w wyszukiwarkę interesujące go frazy kluczowe i zapoznaje się z wynikami.  

Jeśli Twojej strony www lub sklepu e-commerce nie będzie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, szanse na to, że klient znajdzie Twoją ofertę będą niewielkie. Na drugą stronę wyników wyszukiwania przeklikuje się bardzo niewielu użytkowników. Co więcej, witryny z drugiej strony wyników wyszukiwania nie cieszą się takim zaufaniem, nie mają tak dużego autorytetu, jak strony z TOP 10. 

Jeśli więc zależy nam na pozyskiwaniu klienta i konwersji - a z całą pewnością tak jest, powinniśmy zadbać o dobrą widoczność w sieci. To pierwszy krok do sukcesu. 

Jak zwiększyć widoczność strony www w sieci?

W jaki sposób Twoja firma może zwiększyć widoczność w sieci? 

  • Najbardziej ekonomiczną, przynoszącą trwałe rezultaty metodą, jest pozycjonowanie. Dzięki niemu możemy uzyskać widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. 
  • Drugą opcją, która oczywiście nie wyklucza pierwszej, jest kampania Google Ads. To reklamy płatne wyświetlane w wielu miejscach, na przykład w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, na YouTube. 
  • Profil Firmy w Google, dawniej Wizytówka Google Moja Firma, to darmowe, a dające bardzo duże możliwości narzędzie. Dobrze zoptymalizowana wizytówka to widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google.  
  • Media społecznościowe: Facebook, LinkedIn, Twitter i inne platformy to sposób, by docierać do nowych użytkowników, zwiększać rozpoznawalność marki.

Czy widoczność w sieci to już wszystko?  

Kwestię widoczności mamy załatwioną. Ale samo uzyskanie widoczności strony www lub sklepu e-commerce nie załatwi sprawy. Musimy jeszcze zadbać o to, by klient, gdy już wejdzie na naszą witrynę, chciał na niej zostać. Jeśli faktycznie zyskamy widoczność, a strona będzie niefunkcjonalna, będzie miała przestarzały design, nie będzie odpowiednio zabezpieczona, użytkownik bardzo szybką ją opuści. Nie dokona konwersji, a współczynnik odrzuceń wzrośnie, co przełoży się na spadek w wynikach wyszukiwania. 

Wiele prac optymalizacyjnych prowadzonych jest na etapie pozycjonowania (na przykład poprawa struktury strony, linkowanie wewnętrzne, kompresja grafik). W 1stplace.pl zawsze w centrum stawiamy użytkownika, koncentrujemy się na tym, by strona była zoptymalizowana nie tylko pod kątem SEO, ale też standardów UX.  

Pamiętajmy, że na naszą stronę zaglądają użytkownicy pozyskani z bezpłatnych wyników wyszukiwania, z wyników płatnych, z Profilu Firmy w Google, wpisujący nazwę domeny w okno wyszukiwania, przekierowani z linków z portali zewnętrznych. Bez względu na to, na jaką formę e-marketingu się zdecydujemy, miejmy na uwadze fakt, że strona jest fundamentem działań. 

Pozycjonowanie i Google Ads ‒ jakich efektów i po jakim czasie możemy się spodziewać? 

Jak wygląda kwestia efektów działań e-marketingowych? Skupimy się na pozycjonowaniu i na kampaniach Google Ads. 

Pozycjonowanie - długofalowa strategia 

Pozycjonowanie strony internetowej lub sklepu e-commerce to wieloetapowy i długotrwały proces. Aby zdobyć widoczność na satysfakcjonujące nas frazy, frazy, które będą napędzać sprzedaż, potrzebnych jak kilka miesięcy. Poświęcamy czas, aby zdobyć widoczność i zoptymalizować stronę, ale uzyskujemy trwałe efekty. Zarówno zmiany w strukturze treści, jak i treści, optymalizacja adresów URL czy nagłówków to prace, które trwale ulepszają naszą stronę, nie znikają po zakończeniu działań. 

Kampanie Google Ads - błyskawiczne dotarcie do grupy docelowej 

Przy kampaniach Google Ads uzyskujemy błyskawiczne rezultaty. Reklamy widoczne są od razu po uruchomieniu, dzięki czemu szybko docieramy do ważnej dla nas grupy docelowej. Kampanie mogą wyświetlać się w różnych miejscach, między innymi w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, w sieci produktowej, na Youtube, na Profilu Firmy w Google. Musimy jednak pamiętać, że po wyczerpaniu budżetu reklamy znikną. Mamy tutaj szybkie rezultaty i krótkotrwałe efekty. 

Kampanie Google Ads są dobrym rozwiązaniem przy akcjach promocyjnych, gdy zmieniamy ofertę, wprowadzamy do niej nowe usługi i produkty, w branżach sezonowych. 

E-marketing a sprzedaż 

Wróćmy do pytania, które znajduje się w tytule, czyli, czy e-marketing faktycznie nakręca sprzedaż? Przemyślane działania e-marketingowe są narzędziem, które może przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Prawidłowo prowadzone działania to między innymi widoczność w sieci, zoptymalizowana pod kątem SEO i UX strona, budowanie społeczności wokół marki, zwiększanie rozpoznawalności, budowa wizerunku. Wszystko to działa na plus dla biznesu i generuje zyski

Autor: materiał partnerski,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.

Reklama
Reklama

Najczęściej czytane artykuły

Reklama
Aktualności3 grudnia 202218:54

Zmarł były proboszcz w Raciborzu-Brzeziu

Zmarł były proboszcz w Raciborzu-Brzeziu - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. stanislaw-zory.pl
Aktualności3 grudnia 202209:26

Czy przychodnia podstawowej opieki zdrowotnej może odesłać dziecko z gorączką?

Czy przychodnia podstawowej opieki zdrowotnej może odesłać dziecko z gorączką? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
materiał RPP/fot. Victoria_Watercolor/pixabay.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport3 grudnia 202215:58

Unia – Górnik. Remis na pożegnanie boiska [FOTO]

Unia – Górnik. Remis na pożegnanie boiska [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Po wielu latach starań boisko Unii Racibórz przy ulicy Srebrnej przejdzie gruntowny remont. Dziś, 3 grudnia 2022, rozegrano spotkanie pożegnalne. Zmierzyły się zespoły młodzików Unii i Górnika.

opr. (greh), fot. Piotr Bednarz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Nieruchomości powiatu raciborskiego
Nasze Nieruchomości
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Sport4 grudnia 202221:58

Sportowe podsumowanie weekendu

Sportowe podsumowanie weekendu - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
(greh), fot. poglądowe/arch. portalu
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 25.11.2022
25 listopada 202209:38

Nasz Racibórz 25.11.2022

Nasz Racibórz 18.11.2022
23 listopada 202216:14

Nasz Racibórz 18.11.2022

Nasz Racibórz 11.11.2022
16 listopada 202221:26

Nasz Racibórz 11.11.2022

Nasz Racibórz 04.11.2022
8 listopada 202219:20

Nasz Racibórz 04.11.2022

Zobacz wszystkie
© 2022 Studio Margomedia Sp. z o.o.