Jak działa wyszukiwarka Google? Ta wiedza pozwala zdobywać nowych klientów

Na konsumentów czeka cała masa informacji w internecie. Niektóre są naprawdę użyteczne, inne stanowią „zapychacze” i nie wnoszą żadnej realnej wartości. Narzędziem, które wydatnie pomaga w oddzieleniu dobrych merytorycznie oraz techniczne stron www od internetowego spamu, jest serwis Google.
Prowadząc firmową witrynę należy przekonać wyszukiwarkę, że strona stoi na wysokim poziomie i oferuje odbiorcom wartościowe treści.
Istnieje wiele technik pozycjonowania. Nie wszystkie są równie skuteczne i bezpieczne
Eksperci z agencji e-marketingu AFTERWEB rozróżniają 3 podstawowe typy zapytań, jakie kierują internauci do Google. Są to wyszukiwania informacyjne, nawigacyjne oraz transakcyjne. Decydującym kryterium jest cel, jaki kieruje danym użytkownikiem. Część osób chce się czegoś dowiedzieć, inni chcą odnaleźć konkretne miejsce w sieci (zapytania obejmujące nazwy własne oraz adresy URL), a pozostali potrzebują dokonać zakupu, skorzystać ze specyficznej usługi albo powysyłać zapytania ofertowe. Poprzez pozycjonowanie stron www można wywindować swoją firmę na sam szczyt listy, jaką Google prezentuje internautom. Trzeba mieć świadomość, że wyszukiwarka przestała być podatna na „ brudne sztuczki” w rodzaju maskowania zawartości czy sztuczne upychanie pewnych słów kluczowych. Takie metody, określane w branżowym żargonie jako Black Hat SEO, spowodują nałożenie filtra obniżającego pozycje lub wyrzucenie całej domeny z wyników wyszukiwania.
Algorytmy Google są stale udoskonalane. Coraz lepiej rozpoznają intencje i potrzeby użytkowników
Wyszukiwarka zbiera i w lot analizuje mnóstwo informacji o użytkownikach internetu. Jest w stanie poprawnie – choć nie zawsze w 100 – rozpoznać wiek, płeć czy poziom dochodów osoby wysyłającej zapytanie. Robi to m.in. na podstawie wcześniejszych wyszukań, historii przeglądanych stron, czasie aktywności w sieci itd. Mnóstwo drobnych informacji, które pojedynczo praktycznie nic nie wnoszą, w dużym zbiorze danych pozwalają dobrze poznać człowieka. W pozycjonowaniu ogromne znaczenie ma content: nie tylko objętość oraz poprawność językowa, ale też przejrzystość i ilość oferowanej wiedzy. Google funkcjonuje przede wszystkim jako wyszukiwarka treści, a zatem to jej należy poświęcić najwięcej uwagi. Trzeba jeszcze zadbać, by wszyscy potencjalni odbiorcy mieli swobodny dostęp do niej. Tutaj pojawia się kwestia optymalizacji technicznej witryny promującej firmę.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany