Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności10 czerwca 202107:33

Jak stworzyć kartę produktu, która zwiększy sprzedaż?

Jak stworzyć kartę produktu, która zwiększy sprzedaż? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

Polacy coraz chętniej robią zakupy w sieci. Dlatego coraz więcej sklepów stawia na tę formę sprzedaży. Konkurencja w e-commerce jest jednak bardzo duża. Trzeba walczyć o uwagę użytkownika na wielu polach. Szczególną uwagę warto zwrócić na projekt karty produktu. To właśnie ona w dużej mierze wpływa na decyzje zakupowe klientów. Jakich informacji nie może w niej zabraknąć? Podpowiadamy!

Czym jest karta produktu?

Karta produktu to podstrona w sklepie internetowym, która służy do prezentacji produktu. Można powiedzieć, że odgrywa rolę interaktywnej etykiety. Dobrze zaprojektowana może zwiększyć współczynnik konwersji i ma realny wpływ na proces sprzedażowy. Dlatego warto zadbać, aby jak najlepiej odpowiadała na potrzeby klientów.

Co powinna zawierać karta produktu?

  • Nazwę produktu
  • Zdjęcia lub wideo prezentujące produkt
  • Cenę
  • Dane techniczne
  • Sposób użytkowania
  • CTA (call to action) np. Dodaj do koszyka
  • Opis produktu zoptymalizowany pod SEO
  • Informację o dostępności produktu
  • Informację o kosztach, sposobach i czasie dostawy
  • Opinie o produkcie
  • Opcję „dodaj do ulubionych” lub „dodaj do przechowalni”
  • Breadcrumbs (nawigację okruszkową), czyli informację o tym, w jakim miejscu na stronie znajduje się klient.

Projekt karty produktu – przykłady

Projekt karty produktu będzie uzależniony m.in. od branży, w której działasz. Inaczej będzie wyglądała podstrona w sklepie internetowym sprzedającym odzież, buty, torebki i dodatki, a inaczej w sklepie specjalizującym się w sprzedaży sprzętu komputerowego i drobnej elektroniki. W pierwszym przypadku należy szczególnie zadbać o odpowiednią prezentację produktu, czyli zestawienie z innymi produktami (warto zamieścić do nich odnośniki, aby klient z łatwością mógł skompletować całą stylizację). Oprócz zdjęć produktu warto dodać zdjęcia na modelu, które jeszcze mocniej wpłyną na zmysł wzroku i sprawią, że klientowi dużo łatwiej będzie podjąć decyzję o zakupie. W przypadku odzieży istotną rolę odgrywa także tabela rozmiarów. Nie może także zabraknąć informacji o składzie, czyli rodzaju materiałów wykorzystanych do produkcji ubrań.

Jak powinien wyglądać projekt karty produktowej w przypadku sklepu z elektroniką? Choć oczywiście nie możemy zapomnieć o zdjęciach produktu, najsilniejszy akcent należy położyć na dane techniczne. Jeżeli w naszym sklepie znajdują się produkty z wyższej półki cenowej, warto zamieścić informację o możliwości rozłożenia zakupu na raty, a jeżeli sprzedajemy asortyment wielkogabarytowy także o możliwościach transportu i opcji wniesienia oraz montażu.

Skąd czerpać wiedzę o tym, jak zaprojektować kartę produktu?

Projektowanie karty produktu to zadanie dla specjalistów zajmujących się UX. To osoby, które posiadają odpowiednią wiedzę, podpartą badaniami, dotyczącą zachowania użytkowników na stronach internetowych. Więcej informacji o tym, jak stworzyć idealną kartę produktową do swojego sklepu możesz zdobyć np. na kursie UX Upgrade. W trakcie szkolenia poznasz podstawowe pojęcia związane z projektowaniem zorientowanym na użytkownika i nauczysz się korzystać z narzędzi analitycznych.

Autor: materiał partnerski,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Nasz Racibórz 29.03.2024
29 marca 202415:21

Nasz Racibórz 29.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.