Wracamy do sprawy pociągu NightJet
Kursowanie tego pociągu zostało zawieszone decyzją Kolei Austriackich (ÖBB). Jego przywrócenie planowane jest od nocy 24/25 marca 2021 r. w kierunku Berlina oraz od nocy 25/26 marca 2021 r. w kierunku Wiednia i Budapesztu.
Dzień dobry, dzisiaj otrzymałem odpowiedź od Naczelnika Wydziału Departamentu Przewozów Pasażerskich w UTK na moje zgłoszenie o niemożności zakupu w kasach i przez internet biletów na pociągi NightJet 456/457 w relacjach krajowych do i ze stacji Racibórz. Całą sprawę opisałem w liście do Państwa pierwszych dniach stycznia. UTK potwierdził informację o zawieszeniu kursowania pociągu do trzeciej dekady marca i jednocześnie wyraził nadzieję, że po ponownym uruchomieniu zakup biletów we wszystkich relacjach będzie możliwy bez problemów. UTK zobowiązał się także monitorować dalej tę sprawę. Ze swojej strony mam tylko nadzieję, że czas, w którym kursowanie pociągu jest zawieszone, zostanie wykorzystany do rozwiązania problemu sprzedaży biletów różnymi kanałami dystrybucji. Bowiem na chwilę obecną temat w dalszym ciągu pozostaje nierozwiązany - informuje nas Czytelnik, Leszek Czapkowski.
Czytaj: NightJet Racibórz-Berlin, czyli jak stare problemy odstraszają pasażerów
Szanowny Panie,
otrzymaliśmy wyjaśnienia "PKP Intercity" S.A. dotyczące braku możliwości nabycia biletu na pociąg IC 456/47010 Nightjet w relacjach krajowych od stacji Racibórz.
Zaznaczamy, że w chwili obecnej kursowanie tego pociągu zostało zawieszone decyzją Kolei Austriackich (ÖBB). Jego przywrócenie planowane jest od nocy 24/25 marca 2021 r. w kierunku Berlina oraz od nocy 25/26 marca 2021 r. w kierunku Wiednia i Budapesztu.
Na wniosek Urzędu "PKP Intercity" S.A. po otrzymaniu zgłoszenia szczegółowo przeanalizowała okoliczności sprawy. Przewoźnik wskazał, że choć omawiana sytuacja przypomina nieprawidłowość obserwowaną przed rokiem, to okoliczności jej wystąpienia są odmienne. Wiążą się one z wdrażaniem przez Koleje Austriackie (ÖBB) nowego systemu rezerwacyjnego. Problemy te nie są specyficzne dla sprzedaży internetowej. Ich źródło leży w systemie rezerwacyjnym ÖBB, a brak możliwości odprawy pasażerów występuje we wszystkich kanałach sprzedaży.
"PKP Intercity" S.A. podkreśliła, że wielokrotnie występowała z monitem do Kolei Austriackich (ÖBB) w sprawie zasygnalizowanego błędu. Zgodnie z uzyskaną odpowiedzią podmiot ten podejmuje próby jego rozwiązania.
W związku z koniecznością wywiązania się z obowiązku umożliwienia podróżnym nabycia biletu przewoźnik zapewnił, że po uzyskaniu sygnału o nieprawidłowości podjął decyzję o umożliwieniu drużynom konduktorskim wystawienia biletu w ww. pociągu w trybie bez pobrania rezerwacji miejsca z systemu. Podróżni nabywający bilet w takim trybie byli lokowani przez obsługę pociągu w przedziale rezerwowym. Od takich osób nie była pobierana opłata związana z odprawą w pociągu.
"PKP Intercity" S.A. wskazała, że podejmuje działania w stosunku do austriackiego partnera mające na celu przyspieszenie prac nad wyeliminowaniem problemu. Przewoźnik zasygnalizował, że będzie weryfikował zasady dalszej współpracy z Kolejami Austriackimi (ÖBB) w związku z powtarzającymi się trudnościami technicznymi powstającymi po stronie tego podmiotu.
Liczymy, że po przywróceniu kursowania pociągów IC Nightjet możliwy będzie bezproblemowy zakup biletu we wszystkich relacjach, które połączenie to oferuje. Kwestia ta będzie w dalszym ciągu monitorowana przez Urząd Transportu Kolejowego.
Prosimy o przyjęcie powyższych informacji.
Z poważaniem
Kamil Świętoń
Naczelnik Wydziału
Departament Przewozów Pasażerskich
Komentarze (0)
Dodaj komentarz