Reklama

Najnowsze wiadomości

Biznes25 maja 201611:47

Content Marketing, czyli jak dać się znaleźć klientowi

Content Marketing, czyli jak dać się znaleźć klientowi - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

„Zaspokajać potrzeby, osiągając zysk” - to chyba najprostsza definicja marketingu, która pomimo upływu lat wydaje się wciąż aktualna. Z tym jednak, że gdy potrzeby klientów zmieniają się, to podejmowane działania marketingowe muszą dopasowywać się do nowych warunków. Nie zmieniło się tylko jedno - aby odnieść sukces, trzeba dać się znaleźć!

Marketing, który podąża za duchem czasu

Ani ten duch straszny, ani nieuchwytny, właściwie to nie jest niczym szczególnym. Zmiany przecież towarzyszą nam od zarania dziejów. Zmienia się świat i naszego jego postrzeganie, a także świadomość w dokonywaniu codziennych wyborów. Dlatego też dzisiejszy marketing znacznie różni się od tego, jakim był jeszcze dwadzieścia lat temu. Współczesne zaspokajanie potrzeb wykracza poza „kali chcieć, kali dostać”. Kali jest dzisiaj bardzo świadomym klientem, który doskonale wie, że do wyboru ma nie jedną, a co najmniej kilkadziesiąt czekolad i może wybrać spośród nich tą, która w pełni zaspokoi jego potrzeby.

CONTENT is KING czyli marketing treści rządzi

Współczesny marketing, podążając za wspomnianym już duchem czasu, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom odbiorcy w zakresie dostarczania wiarygodnych i poszukiwanych informacji. Potrzeb dzisiejszego odbiorcy nie zaspokaja sam produkty czy usługa, bo szuka on też wiadomości związanych z daną branżą. I content marketing mu ich dostarcza, stając się tym samym korzyścią i dla firmy i dla klienta. Co więcej wprowadza on nowy standard relacji, które nie są już jednostronnym przekazem reklamowym, ale stają się interakcją angażującą obydwie strony.

Content marketing w dziewięciu krokach

Czy sukces można zmierzyć w krokach? My spróbowaliśmy i dziś dzielimy się naszą wiedzą z Wami. Oto krótki poradnik, jak wykorzystać możliwości, jakie daje content marketing.

1. Analiza SMART, czyli do sukcesu jeden krok

Uwierz nam, że nie ma nic gorszego, niż działanie na oślep. Dlatego musisz zacząć od analizy swoich potrzeb i wyznaczenia celu. Pamiętaj, by był on: S - skonkretyzowany, M - mierzalny, A - adekwatny do możliwości, R - realny i T - terminowy, czyli określony w czasie.

2. Poznanie konkurencji

Co prawda konkurencja nie jest, jak licho, ale też nie śpi i podejmuje pewne działania marketingowe. A Twoim zadaniem jest wyjść poza to, co oferuje. Nie powielaj, nie kopiuj, nie „rób, bo wszyscy tak robią”. Zajdź swój oryginalny pomysł i z nim wyjdź do odbiorcy, który nie lubi odgrzewanych kotletów, a kocha nowe pomysły.

3. Analiza SWOT czyli mocne i słabe strony

Nie bla, bla, bla, każdy je ma … tylko rzetelna analiza tego, co w Tobie ma potencjał i nad czym trzeba pracować. Jeśli nie poznasz sam siebie, nie będziesz umiał wykorzystać własnego potencjału, a Twoje wady skutecznie będą przeszkadzały Ci w osiągnięciu sukcesu.

4. Grupa docelowa

Tylko nie mów, że Twoja oferta jest dla każdego. Nie ma takiej oferty na rynku i błędem jest uogólnianie, do kogo chcemy dotrzeć. Ma być konkretnie. Dlaczego? Ponieważ sprecyzowanie grupy docelowej pozwala określić potrzeby odbiorcy i stworzyć reklamę, która skutecznie i szybko do niego dotrze.

5. Profil idealnego odbiorcy

Stwórz profil idealnego odbiorcy, czyli na podstawie cech socjodemograficznych, zainteresowań, problemów i potrzeb klientów - wykreuj konkretną osobę (w naszym środowisku nazywaną personą). Po co? By móc odpowiedzieć na prawdziwe problemy klientów, a Twoja kampania nabrała wyrazu.

6. Znajomość trendów

Trendy są nie tylko w modzie, ale również w reklamie. Coś jest na topie, coś odchodzi do lamusa a są i takie, które sezonowo przejawiają swą aktywność. I to oczywiste, że lepiej podążać za tymi, które przyciągają uwagę, cieszą się popularnością.

7. Copywriting

Wartościowe treści to dzisiaj połowa sukcesu. Klasyczne „pitu pitu” przestało już dawno przekonywać. Wszyscy są dziś „najlepsi”, „fachowi”, „solidni” a przy okazji tacy sami, niczym się niewyróżniający. A współczesny odbiorca chce czegoś więcej. Szuka informacji, wartościowych treści i jeśli mu je zaoferujesz, skupi się wokół Twojej oferty, która będzie odpowiedzią na jego oczekiwania.

8. Skuteczna promocja treści

Promocja treści jest równie ważna, co jej wartość. By dotarła do świadomości odbiorcy musi być nie tylko ciekawa, ale też znajdować się tam, gdzie odbiorca szuka. Umieszczanie treści na wartościowych portalach pozwala skutecznie budować pozytywny wizerunek marki. 

9. Zdrowa kontrola

Prowadząc działania marketingowe musisz cały czas trzymać rękę na pulsie i systematycznie analizować efekty obranej strategii. Kontrola postępów pomoże Ci podjąć właściwe decyzje i nadać optymalny kierunek kampanii. Pamiętaj, że wszystko się zmienia! Twoja kampania też musi być gotowa na zmiany.

Tak w skrócie działa content marketing nazywany też marketingiem treści, który jest tutaj głównym bohaterem. Tworzenie wartościowych artykułów i publikowanie ich w odpowiednich miejscach jest skuteczną strategią pozyskiwania klientów i budowania pozytywnego wizerunku wokół marki.

Agencje Content Marketingowe, które tym zajmują się na co dzień, doskonale wiedzą, jak taką strategię zbudować i dzięki niej zaprowadzić klienta na szczyt zwany sukcesem. Jeżeli więc Twoja firma decyduje się na podjęcie działań w oparciu o content marketing, a sama nie posiada odpowiednich ludzi, którzy byliby w stanie poprowadzić taką promocję, to warto właśnie zgłosić się do takiej agencji, aby dokonała tego dla Ciebie w sposób rzetelny.

 content-marketing-krotki-poradnik

Artykuł został przygotowany przez agencję Rochu&Grochu specjalizującej się w tworzeniu strategii content marketingowej.

Autor: Autor: Artur Kowalski, Agencja Content Marketingowa Rochu&Grochu,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności7 maja 202411:36

Strażacy wyważyli drzwi, a lokator smacznie spał

Strażacy wyważyli drzwi, a lokator smacznie spał - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. FB/OSP KSRG Krzanowice
Reklama
Aktualności6 maja 202418:25

Ważny list z ZUS do emerytów i rencistów

Ważny list z ZUS do emerytów i rencistów - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego, fot. pixabay.com/Valiphotos
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 26.04.2024
25 kwietnia 202419:33

Nasz Racibórz 26.04.2024

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.