Polacy zainteresowani energooszczędnością. Gorzej z wiedzą

64 proc. obywateli deklaruje, że podjęło w ciągu ostatnich dwóch miesięcy działania energooszczędne, ale tylko 19 proc. wie, że największym źródłem utraty energii w domu i mieszkaniu jest ogrzewanie. Wnioski płynące ze styczniowego badania Millward Brown SMG/KRC „Energooszczędność w moim domu” wskazują, że zainteresowanie działaniami prowadzącymi do obniżenia zużycie energii jest już powszechne.
Tylko 12 proc. ankietowanych wykazuje dystans do poprawy energooszczędności, ale i ta grupa tłumaczy niechęć względami finansowymi. Najbardziej popularne metody działań to wymiana żarówek na świetlówki i - od czasu do czasu - oświetlenie LED, kupno sprzętu AGD o najwyższej klasie energetycznej, czy wymiana okien. Popularnością cieszy się też ocieplanie domów i coraz częściej także bloków mieszkalnych - tym bardziej, że inwestycje termomodernizacyjne są wspierane finansowo przez instytucje administracji publicznej. Z drugiej strony słabsza jest świadomość, w jakich obszarach działać, by odnieść największe korzyści.
Więcej TUTAJ
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.