Erasmus+. Pietrowiccy nauczyciele w działaniu

We wrześniu ośmioro nauczycieli ze Szkoły Podstawowej w Pietrowicach Wielkich brało udział w dwóch szkoleniach w ramach realizacji projektu „Pietrowiccy nauczyciele w działaniu” zatwierdzonego do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu "Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej".
Główne cele projektu to: podniesienie kompetencji językowych nauczycieli, podniesienie kwalifikacji i umiejętności kadry nauczycielskiej, wzbogacenie warsztatu pracy z uczniem, umiędzynarodowienie misji szkoły, wzmocnienie poczucia przynależności uczniów do wspólnoty europejskiej.
Pierwsza czteroosobowa grupa nauczycieli uczestniczyła na Maderze w warsztatach szkoleniowych pt. „Teaching in a 21st Century School” organizowanych przez portugalską placówkę edukacyjną 21Knowledge. Dzięki warsztatom pt. Integrating arts nauczyciele dowiedzieli się, na czym polega interdyscyplinarność w nauczaniu poprzez łączenie nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Z kolei na zajęciach pt.” A school in age of robots”, które odbywały się w nowoczesnej pracowni do zajęć IT, pokazano użycie LEGO Education SPIKE Prime - innowacyjnej pomocy edukacyjnej do nauki programowania i robotyki, która przyczynia się do rozbudzania ciekawości i odwagi poznawczej uczniów starszych klas szkół podstawowych w przedmiotach STEAM. Nauczyciele gościli również w szkole w Ponta do Sol, w której realizowane są europejskie programy edukacyjne i na każdym kroku widać współpracę z europejskimi szkołami oraz to, jakie możliwości dają pozyskane środki finansowe z UE, np. na zakup robotów, materiałów i programów komputerowych. Nauczyciele zostali zapoznani z zasadami współpracy z innymi placówkami w ramach programu Erasmus + oraz przedstawiono im ciekawe pomysły na wspólną współpracę, np. za pomocą platformy etwinning.
Z kolei cztery nauczycielki uczestniczyły w szkoleniu na Krecie, które zorganizowane zostało przez kreteńską organizację Oloklirosi Lifelong Learning Center. Głównym celem kursu „Intercultural Edukation była analiza czynników leżących u podstaw problemów w zachowaniu uczniów, opracowanie planu działań zapobiegających powstawaniu tych problemów oraz rola nauczyciela jako mediatora w rozwiązywaniu konfliktów. Nauczyciele z Pietrowic Wielkich mogli wymienić się swoimi doświadczeniami z pedagogami z Włoch, Rumunii, Serbii, Słowacji i Litwy. Zajęcia merytoryczne połączone były z poznawaniem zabytków Heraklionu i Knossos.
Po zakończonych szkoleniach, wymianie doświadczeń przyszedł czas na wdrażanie nowych pomysłów w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany