Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności3 marca 202111:00

W Nędzy powstał punkt programu Czyste Powietrze

W Nędzy powstał punkt programu Czyste Powietrze - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Nędza:

Gmina Nędza zawarła porozumienie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach w zakresie uruchomienia punktu obsługi rządowego Programu Czyste Powietrze.

- Już w najbliższy czwartek tj. 4 marca 2021 r. od godz. 11.00 osoby zainteresowane złożeniem wniosku zapraszamy do Gminnego Centrum Kultury w Nędzy, ul. Strażackiej 2. Osoby, które chcą skorzystać z pomocy urzędu przy składaniu wniosków w ramach Programu Czyste Powietrze proszone są o kontakt pod numerem tel. 32 666 04 86 w celu umówienia terminu złożenia wniosku. Taka organizacja pozwoli uniknąć skupiska osób w jednym miejscu jak również zoptymalizuje poświęcony czas - informuje Urząd Gminy w Nędzy.

Warunki ubiegania się o dotację w ramach Programu Czyste Powietrze:

- Budynek, na który ma zostać udzielona dotacja, został oddany do użytkowania przed dniem złożenia wniosku.
- Dochód Wnioskodawcy, rozumiany jako podstawa obliczenia podatku, nie może przekroczyć kwoty 100.000,00 zł.
- Inwestycja nie może zostać rozpoczęta przed 15 maja 2020 r. i nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku.
- Minimalna wysokość dotacji wynosi 3.000,00zł, (nie dotyczy wymiany źródła ciepła), a maksymalna wartość jest uzależniona od rodzaju realizowanego przedsięwzięcia.
- Okres realizacji wszystkich inwestycji wskazanych we wniosku o dotację wynosi 30 miesięcy od daty złożenia wniosku.
- Beneficjentem jest osoba fizyczna, która jest właścicielem/współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego, z wyodrębioną księgą wieczystą.

Każdy mieszkaniec Gminy Nędza planujący skorzystać z dotacji powinien zapoznać się z poniższymi informacjami oraz dokumentami zamieszczonymi TUTAJ.

W celu złożenia wniosku w Punkcie niezbędnym jest posiadanie poniższych dokumentów i informacji:

- Dowód osobisty Wnioskodawcy,
- PESEL współmałżonka (jeśli dotyczy),
- Nr księgi wieczystej oraz nr działki, na której znajduje się budynek,
- Decyzja pozwolenie na budowę wraz z pozwoleniem lub zgłoszeniem na użytkowanie,
- Powierzchnia całkowita budynku,
- Akt własności lokalu lub budynku,
- Ostatnio złożony PIT w Urzędzie Skarbowym np. PIT 37, PIT 40, PIT 16 PIT 28 (wraz ze stawką podatku PIT28).
- Nr konta bankowego Wnioskodawcy, na który ma zostać przekazana dotacja,
- Zakres planowanej inwestycji wraz z terminami ich realizacji oraz kosztami.

Osoby o niższych dochodach mogą również skorzystać z podwyższonego poziomu dofinansowania. Uprawnione są osoby spełniające łącznie następujące warunki:

- jest właścicielem/współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą,
- przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydawanym zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, nie przekracza kwoty:

a) 1 400 zł w gospodarstwie wieloosobowym,
b) 1 960 zł w gospodarstwie jednoosobowym.

Ponadto, w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód osoby, o której mowa powyżej, z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, nie przekracza trzydziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.

Uwaga: Nabór nie dotyczy budynków wielorodzinnych oraz budynków nowobudowanych, a pozostałe warunki ubiegania się o dofinansowanie są identyczne jak dla podstawowego poziomu dofinansowania.

Beneficjent, który zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania z Programu czyste Powietrze, powinien uzyskać, do dnia złożenia wniosku, od wójta, burmistrza lub prezydenta miasta (zgodnie z miejscem jej zamieszkania) zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego. W gminie Nędza zaświadczenia wydawane są przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Zaświadczenie jest ważne 3 miesiące od daty jego wydania.

Wymagane dokumenty do pobrania TUTAJ

Autor: UG Nędza, fot. arch. portalu, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 26.04.2024
25 kwietnia 202419:33

Nasz Racibórz 26.04.2024

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.