Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności20 kwietnia 202217:18

Czym jest storytelling i dlaczego warto stosować techniki marketingu narracyjnego?

Czym jest storytelling i dlaczego warto stosować techniki marketingu narracyjnego? - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

Bajki, opowiadania i barwne opowieści towarzyszą nam od najmłodszych lat. Wszyscy kochamy wciągające historie i nic dziwnego, że preferujemy je bardziej od suchych danych. Forma opowiadania jest dla każdego z nas zdecydowanie łatwiej przyswajalna. Niejednokrotnie udowodniono, że wiedza podawana w formie opowieści jest lepiej przyswajalna i… łatwiej zapamiętywalna. Zastanawiasz się czemu marketing narracyjny jest tak popularny? Odpowiemy krótko: bo działa!

Opowieści oddziałują na nasze emocje, a dobry marketing opiera się na pokazywaniu skutecznych rozwiązań i emocji z nimi związanymi

Storytelling to nic innego jak umiejętność opowiadania wciągających historii. Tę technikę coraz częściej wykorzystują marketerzy w komunikacjach o swoich produktach i usługach. Dlaczego? Dobrze napisany tekst bazujący na technice storytellingu najlepiej zobrazuje korzyści wynikających ze stosowania danego rozwiązania.

Storytelling to sposób na nawiązanie głębszej więzi z Klientem

Storytelling w marketingu ma niezwykłą moc perswazji, czyli przekonania do podjęcia określonego działania. To coś więcej od zwykłego „kup teraz”. Marketing narracyjny to opowieść o rozwiązaniach, a także emocjach związanych ze stosowania konkretnych produktów i usług. Storytelling nie jest czymś nowym. To narzędzie stare jak świat, a jego technikę najlepiej opanowali… najskuteczniejsi przedstawiciele handlowi.

Jak budować skuteczny storytelling?

Przede wszystkim należy wejść w buty swojego Klienta, a mówiąc konkretniej: wybranego przez nas segmentu Klientów. Należy rozpoznać ich potrzeby, najczęstsze problemy i pożądane emocje o których będziemy komunikować. Dobry storytelling produktowy i usługowy to opowieść o rozwiązaniu problemów oraz przedstawienie pozytywnych emocji.

Storytelling daje przewagę nad konkurencją

Czy zastanawiałeś się czemu jedne marki są Ci bliższe od drugich? Czemu jesteś skory zapłacić więcej za dany produkt pomimo, że konkurencja oferuje podobny? Odpowiedzią zwykle jest długotrwałe budowanie konkretnej narracji o marce. Mistrzem storytellingu był niewątpliwie Steve Jobs, który konsekwentnie i niezwykle barwie opowiadał o kolejnych, niezwykle innowacyjnych produktach firmowanych najpopularniejszym, nadgryzionym jabłkiem. Przeanalizuj jego wystąpienia i sposób opowiadania o produkcie. Pamiętaj, że Klienci poza konkretnymi produktami i usługami kupują również emocje i historie. To właśnie konkretna opowieść o Twojej marce może stanowić przewagę na konkurencją.

Naucz się barwniej opowiadać o produkcie

Czemu sprzedaż nie przynosi oczekiwanych efektów? Jeśli produkt i usługa jest dobra, a mimo to wyniki sprzedażowe nie są zadowalające to najczęstszą przyczyną niepowodzeń jest brak umiejętności opowiadania o ich zaletach. Otwórz się na opowiadanie historii. Zastanów się co należy do najmocniejszych cech Twojej marki i jakie potencjalne problemy może rozwiązać. Z pewnością takie myślenie o komunikacji przyniesie pożądany efekt.

Autor: materiał partnerski,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności3 lipca 202513:47

Gołębie na cenzurowanym. Mieszkańcy rynku oczekują działań, prezydent stawia na edukację

Gołębie na cenzurowanym. Mieszkańcy rynku oczekują działań, prezydent stawia na edukację - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
8
Racibórz:

Presja ze strony mieszkańców raciborskiego rynku w sprawie rosnącej populacji gołębi narasta. Z każdym miesiącem przybywa ptaków, a wraz z nimi – problemów związanych z zanieczyszczeniem przestrzeni publicznej. Prezydent Jacek Wojciechowicz zapowiada interwencję, jednak w pierwszej kolejności stawia na działania informacyjne.

red., fot. arch. Qbik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 27.06.2025
27 czerwca 202519:05

Nasz Racibórz 27.06.2025

Nasz Racibórz 20.06.2025
19 czerwca 202522:36

Nasz Racibórz 20.06.2025

Nasz Racibórz 13.06.2025
13 czerwca 202509:38

Nasz Racibórz 13.06.2025

Nasz Racibórz 06.06.2025
5 czerwca 202521:47

Nasz Racibórz 06.06.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.