Walka o lody Ekipy. Wykorzystano znaną regułę optymalizacji sprzedaży

Maciej Pietrukiewicz, współzałożyciel kolektywu influencer marketingu Dobry Wpływ pytany przez nas, skąd wynika taka popularność lodów Ekipy ocenia, że nie mamy do czynienia ze skokiem popularności, a „z odzwierciedleniem fenomenu”.
O lodach Ekipy zrobiło się ostatnio głośno, w tym - rzecz jasna - w Raciborzu. Lody z linii Koral Ekipa trafiły do sprzedaży pod koniec marca br. Najpierw pojawiły się w sieci marketów Biedronka, gdzie cieszyły się dużym powodzeniem, a papierki po nich trafiały do serwisu aukcyjnego Allegro. Potem trafiły do sprzedaży do Lidla. Od 27 kwietnia lody znajdują się w ofercie wszystkich 7100 sklepów Żabka Polska i to w wariancie Ekipa XL o pojemności 65 ml.
Co wpłynęło na ich popularność? Zadziałała reguła niedostępności, która odwołuje się do prawidłowości, że człowiek pragnie tego, co jest niedostępne albo czego jest mało. Istnieje skłonność do pożądania tego, co może mieć niewielu albo tylko jedna osoba. Reguła ta funkcjonuje trochę na zasadzie, iż „zakazany owoc smakuje najlepiej”.
Więcej informacji o tym jak producenci optymalizują sprzedaż oraz opinii o lodach Ekipy znajdziecie na branżowym portalu wirtualnemedia.pl - Walka klientów o lody Ekipy. "Zadziałała reguła niedostępności"
Komentarze (0)
Dodaj komentarz