Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności18 marca 202115:27

Klienci zadowoleni z e-wizyt. ZUS z certyfikatem jakości

Klienci zadowoleni z e-wizyt. ZUS z certyfikatem jakości - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Region:

Blisko 2 tysiące klientów rybnickiego Oddziału skorzystało z możliwości wideorozmowy z ekspertem ZUS. W całym kraju odbyło się ponad 42 tysiące e-wizyt. Dzięki temu zainteresowani ubezpieczeniami społecznymi wiele swoich spraw mogli załatwić bez konieczności wychodzenia z domu. ZUS otrzymał prestiżowe wyróżnienie European Quality Certificate 2020 za wdrożenie e-wizyt.

- Wyróżnienie dla e-wizyty w ZUS to ogromny sukces. Certyfikat świadczy o jakości i wysokich standardach w prowadzonej działalności. To docenienie profesjonalizmu, zaangażowania i dążenia do świadczenia usług o najwyższej jakości. Motywuje też do ciągłego doskonalenia się – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS. To nie pierwszy certyfikat, jaki ZUS otrzymał. Tytuł European Quality Certificate 2018 trafił do instytycji również za wdrożenie stanowiska doradcy emerytalnego.

Coraz popularniejsze

Zakład Ubezpieczeń Społecznych e-wizyty wprowadził w październiku 2020 roku. W ciągu kilku miesięcy z wideorozmowy z ekspertem ZUS skorzystało ponad 42 tys. klientów w całym kraju i liczba ta cały czas rośnie. E-wizyta jest też dostępna dla osób niesłyszących i niedowidzących. Codziennie e-wizytę rezerwuje kilkaset osób w całym kraju. - W Oddziale ZUS w Rybniku do 18 marca z e-wizytę jako formę kontaktu z instytucją wybrało 2 tysiące osób. Najwięcej klientów dopytywało o sprawy emerytalno-rentowych, bo aż 652.

Wideorozmowy cieszą się dużym zainteresowaniem nie tylko wśród emerytów i rencistów, ale także przedsiębiorców i pracowników. Takich rozmów eksperci rybnickiego ZUS odnotowali 450. Podobna liczba wideorozmów dotyczyła spraw zasiłkowych. Ponad 350 klientów poprzez wideorozmowę potwierdzało swój profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Na każdy temat

System e-wizyt oferuje możliwość umówienia się na spotkanie w kilku obszarach tematycznych. Można porozmawiać z ekspertami o sprawach związanych m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków, a także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej. Na takim spotkaniu istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Łatwa rezerwacja

E-wizytę można zarezerwować za pośrednictwem strony internetowej www.zus.pl/e-wizyta. Odbywają się codziennie w dni roboczeod poniedziałku do piątku między 9:00, a 14:00.Potrzebny do tego jest komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem i połączenie z internetem. W przypadku świadczeń międzynarodowych należy wybrać temat wideorozmowy "Emerytury i renty międzynarodowe".

W lutym ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące – na stronie e-wizyt zastosowano kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.

Dla bezpieczeństwa i wygody

- Kilkakrotnie korzystałam z rozmowy wideo z ekspertem ZUS, zarówno jako osoba prowadząca firmę i jak też jako pełnomocnik swoich klientów. E-wizytę umawiałam również swojej mamie zainteresowanej przejściem na emeryturę. Muszę przyznać, że jest to bardzo wygodna, przystępna i szybka forma kontaktu z ZUS. Ze swej strony mogę szczerze polecić i zachęcić do korzystania, zwłaszcza w okresie pandemii, gdy tak ważne jest byśmy o siebie dbali i unikali miejsc publicznych - mówi księgowa Joanna Juraszczyk z Biura Rachunkowego w Rybniku.

Autor: ZUS, [email protected]

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności3 lipca 202513:47

Gołębie na cenzurowanym. Mieszkańcy rynku oczekują działań, prezydent stawia na edukację

Gołębie na cenzurowanym. Mieszkańcy rynku oczekują działań, prezydent stawia na edukację - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
16
Racibórz:

Presja ze strony mieszkańców raciborskiego rynku w sprawie rosnącej populacji gołębi narasta. Z każdym miesiącem przybywa ptaków, a wraz z nimi – problemów związanych z zanieczyszczeniem przestrzeni publicznej. Prezydent Jacek Wojciechowicz zapowiada interwencję, jednak w pierwszej kolejności stawia na działania informacyjne.

red., fot. arch. Qbik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 04.07.2025
4 lipca 202508:58

Nasz Racibórz 04.07.2025

Nasz Racibórz 27.06.2025
27 czerwca 202519:05

Nasz Racibórz 27.06.2025

Nasz Racibórz 20.06.2025
19 czerwca 202522:36

Nasz Racibórz 20.06.2025

Nasz Racibórz 13.06.2025
13 czerwca 202509:38

Nasz Racibórz 13.06.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.