Na Rudzką wrócił ruch dwukierunkowy [FOTO]
![Na Rudzką wrócił ruch dwukierunkowy [FOTO] Na Rudzką wrócił ruch dwukierunkowy [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl](img/archiwum-mini.jpg)
Dziś około godz. 14.00 przywrócono ruch dwukierunkowy na DW 919 (ul. Rudzka) w Raciborzu, w rejonie budowanego nad tą drogą wiaduktu obwodnicy Raciborza - informuje Ryszard Pacer, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich. Dziś też teren budowy wschodniej obwodnicy wizytował marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski.
Samorząd województwa śląskiego to inwestor w przypadku budowy wschodniej obwodnicy Raciborza (jako nowy ślad DW 935 i część drogi regionalnej Racibórz-Rybnik-Pszczyna) oraz ronda turbinowego przy Mechaniku, a także modernizacji DW 935 Racibórz-Rybnik na odcinku od ronda przy Auchan do Rzuchowa. Obydwie inwestycji realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Wykonawcy to Strabag Infrastruktura Południe (wschodnia obwodnica) oraz częstochowski Drog-Bud (rondo i DW 935). Marszałek Chełstowski w asyście starosty Grzegorza Swobody wizytował nowe rondo oraz budowę obwodnicy w rejonie wiaduktu na Rudzkiej. Potem udał się do kornickich Eko-Okien, które starają się o rozbudowę systemu komunikacyjnego w powiecie raciborskim, tak by pracownicy subregionu zachodniego uzyskali szybki dostęp do fabryki w gm. Pietrowice Wielkie.
Obwodnica, przypomnijmy, będzie miała 7,83 km długości na odcinku od Miedoni (skrzyżowanie z DK 45 Racibórz-Opole) wzdłuż Ulgi do skrzyżowania z Piaskową-Rybnicką. Formalnie będzie to nowy ślad drogi wojewódzkiej nr 935 - od Miedoni do Rudzkiej jednojezdniowy w każdą stronę, dalej dwujezdniowy. Koszt to 296 mln zł. Rondo przy Mechaniku kosztowało 11 590 932 zł.
Obecnie realizowana jest modernizacja DW 935 na wysokości Raciborza Dębicza oraz gm. Kornowac. Wiosną prace przeniosą się na ul. Rybnicką w rejonie Auchan i skrzyżowania z Brzeską, gdzie powstanie sygnalizacja świetlna. Zakres prac obejmuje:
- ujednolicenie szerokości jezdni,
- przebudowę istniejącej konstrukcji jezdni z dopuszczeniem nacisku osi do 11,5 kN,
- przebudowę i korektę geometrii istniejących skrzyżowań,
- przebudowę oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych,
- przebudowę zjazdów,
- przebudowę i budowę zatok autobusowych,
- zastosowanie elementów bezpieczeństwa ruchu i elementów uspokojenia ruchu,
- przebudowę i wykonanie prac na obiektach mostowych,
- wykonanie elementów odwodnienia drogi,
- zabezpieczenie i przebudowę wszystkich kolizji z urządzeniami obcymi – sieci uzbrojenia terenu i inne,
- wykonanie ekranów akustycznych,
- budowę kanałów technologicznych,
- budowę oświetlenia ulicznego.
Ta część przedsięwzięcia zakończyć się ma, zgodnie z umową w marcu 2022 roku. Jej koszt ma wynieść niespełna 92 mln zł.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz