Aktualności | Pokaż listę wszystkich wiadomości » |
Z jakich e-usług korzystają Polacy? Podsumowanie listopada
Polacy pięć razy częściej niż rok temu wnioskują online o odpisy aktów stanu cywilnego, cztery razy częściej korzystają z e-meldunku, założyli też trzy razy więcej profili zaufanych niż rok temu. Czas e-usługowo podsumować listopad.
E-usługi to sprawy urzędowe, które można załatwić przez internet, czyli bez wychodzenia z domu. Wystarczy wejść na portal GOV.pl, zalogować się profilem zaufanym (PZ) i działać. Nie trzeba nigdzie iść, nie trzeba sprawdzać godzin otwarcia – nasz internetowy urząd jest otwarty 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Każdego miesiąca zaglądają do niego miliony Polaków – w listopadzie portal GOV.pl odwiedziło ponad 13,5 miliona osób.
Stałe wzrosty
- Porównując popularność naszych e-usług rok do roku, bardzo wyraźnie widać, że Polacy coraz chętniej i częściej korzystają z e-administracji. Robili to już w ubiegłym roku, w tym – z oczywistych względów związanych z pandemią – robią to jeszcze częściej – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - Najlepszym wyznacznikiem popularności e-administracji jest liczba użytkowników profilu zaufanego, a ten ma już 8 582 437 Polaków. Tylko w tym roku przybyło niemal cztery miliony nowych PZ – dodaje.
W listopadzie tego roku profil zaufany założyło 291 061 osób. To trzy razy więcej, niż w tym samym czasie rok temu. W listopadzie 2019 r. przybyło 82 462 nowych PZ.
A jakie sprawy urzędowe Polacy załatwiają przez internet najczęściej? Jest ich coraz więcej. W porównaniu z listopadem 2019 r. największy - bo pięciokrotny - wzrost odnotowała e-usługa Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego. W ciągu ostatniego miesiąca (listopad 2020 r.) skorzystano z niej 25 226 razy. W tym samym czasie, tyle że rok temu – 4745 razy.
Świetnie radzi sobie też e-usługa Zgłoś urodzenie dziecka. Jest cztery razy bardziej popularna niż rok temu! Dzięki niej w listopadzie tego roku rodzice zgłosili przyjście na świat 15 400 dzieci, rok temu – 3837. Czterokrotny wzrost zanotował też e-meldunek, czyli e-usługi umożliwiające zameldowanie/wymeldowanie się online. Od 1 do 30 listopada tego roku Polacy skorzystali z nich 19 114 razy, w listopadzie 2019 r. – 4656.
Ogólne i online
Wiemy to od dawna – Polacy kochają pismo ogólne! To e-usługa, dzięki której możemy załatwić lub zainicjować załatwienie niemal każdej sprawy urzędowej. W listopadzie tego roku do urzędów trafiły 143 932 takie pisma, a to oznacza, że dziennie Polacy wysyłali ich niemal 4800! W ubiegłym roku, przez cały listopad, do urzędów trafiło 44 737 elektronicznych pism ogólnych. Szybkie obliczenia i już wiemy, że ta e-usługa zanotowała trzykrotny wzrost.
Dwa razy częściej niż rok temu Polacy przez internet wnioskują też o nowy dokument tożsamości, czyli korzystają z e-usługi Uzyskaj dowód osobisty. W listopadzie tego roku zrobili tak 30 866 razy, rok temu – 13 795. Dwukrotny wzrost popularności odnotowała także nasza - i tak już rekordzistka - e-usługa Historia pojazdu.
- Dzięki niej możemy sprawdzić m.in. czy zarejestrowane w Polsce i za granicą auto nie było kradzione, złomowane, czy nie ma przekręconego licznika. Aby to zrobić potrzebujemy jedynie numeru rejestracyjnego, numeru VIN, datę pierwszej rejestracji i – jeśli sprawdzamy auto zarejestrowane poza Polską - profilu zaufanego – tłumaczy minister Marek Zagórski.
Droga elektroniczna
W listopadzie tego roku Polacy skorzystali z Historii Pojazdu 21 916 399 razy! Rok temu w tym samym czasie – 9 199 954. Na ten wzrost na pewno miało wpływ to, że w kwietniu znacząco poszerzyliśmy bazę danych, z której korzystamy, w tym o możliwość sprawdzenia historii pojazdów zarejestrowanych w Niemczech. Polscy kierowcy w listopadzie tego roku 57 930 razy sprawdzali też przez internet swoje punkty karne. To o 20 tysięcy więcej niż w tym samym czasie rok temu.
Na portalu GOV.pl można też zgłosić zbycie lub nabycie pojazdu. Z tej e-usługi od 1 do 30 listopada skorzystano 60 542 razy. To najlepszy miesięczny wynik tej e-usługi w tym roku. Wcześniej także świetnie sobie radziła, np. w lipcu skorzystano z niej 60 331 razy, w październiku – 59 300, a we wrześniu – 59 200. Sami widzicie, że bez wychodzenia z domu można załatwić naprawdę sporo życiowych spraw. Dlatego nie zwlekajcie i zostańcie e-Polakami! Spotkajmy się na GOV.pl!
Sprawy urzędowe przez internet? e-Polak potrafi! – obejrzyj spot.
Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.
Komentarze (0) |
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
Komentarze społecznościowe |
Najczęściej czytane artykuły |
Oświadczenie radnej Anny Ronin w związku z odejściem z klubu RSS Nasze Miasto
- Jeśli można wstąpić do klubu, można również z niego wystąpić i to bez kłótni - czytamy w stanowisku radnej.
Więcej »Rząd przyznał dofinansowanie na drogi w powiecie raciborskim
Rząd Mateusza Morawieckiego przyznał kolejne pieniądze na remont, przebudowę i budowę dróg w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD). Gminy i powiaty województwa śląskiego otrzymają 149 342 567,02 zł na realizację 95 zadań (w tym na 34 zadania kontynuowane z poprzednich lat), które przeznaczą na inwestycje drogowe - informuje Śląski Urząd Wojewódzki. Na liście są powiat raciborski oraz gminy.
Więcej »Radna Anna Ronin opuściła klub RSS Nasze Miasto
Popierający prezydenta Dariusza Polowego Klub Radnych RSS Nasze Miasto oraz Magdalena Kusy liczy teraz pięciu rajców.
Więcej »Spięcie w ratuszu. Poszło o szpital przy Gamowskiej
Nieprzyjemna wymiana zdań pomiędzy radnym Piotrem Klimą a wiceprezydentem Dominikiem Koniecznym.
Więcej »Prezydent Polowy przegrał spór w RIO. To jednak radni mieli rację
Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach przyznało dziś rację Radzie Miasta w sporze z prezydentem Dariuszem Polowym co do procedowania zmian budżetu.
Więcej »Numery archiwalne | Pokaż listę wszystkich numerów » |
Zobacz także |

Komentarze |
Telegraf | Pokaż wszystkie » |