Tajemniczy obiekt na Odrze przy moście kolejowym [FOTO]
![Tajemniczy obiekt na Odrze przy moście kolejowym [FOTO] Tajemniczy obiekt na Odrze przy moście kolejowym [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl](img/archiwum-mini.jpg)
- Do czego to służy? - zapytał nas Czytelnik, który zauważył na starej Odrze przy moście kolejowym niewielką pływającą platformę. Wątpliwości rozwiewa Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie – Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach.
- To urządzenie do odwiertów geotechnicznych pracujące na zlecenie firmy WYG International Sp. z o.o. z Warszawy - informuje Linda Hofman, rzecznik prasowa RZGW. Geotechnika zajmuje się badaniem warunków geologicznych, a w szczególności ich zmienności, na potrzeby projektowania, wykonawstwa i realizacji obiektów budowlanych, budowli ziemnych i podziemnych oraz fundamentów budynków i nawierzchni drogowych.
Po co takie badania na Odrze? WYG International Sp. z o.o. z Warszawy to wykonawca - od września zeszłego roku - wartej 3,5 mln zł dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków - na linii kolejowej E59. Dokument ma powstać do października tego roku. Na jego potrzeby prowadzone są właśnie badania przy moście kolejowym. Potrwają do 23 września.
Przypomnijmy, że zamówienie z PKP PLK dla WYG International dotyczy, oprócz samej stacji Racibórz, przebudowy infrastruktury na odcinku około 2,5 km. Peron II zostanie wydłużony z 200 m obecnie do 400 m, gdzie przewiduje się obsługę relacji dalekobieżnych. Dodatkowo przewiduje się obsługę 2 pociągów regionalnych przy jednej krawędzi peronowej, stąd peron II zostanie podzielony semaforami na sekcje: 200 m (od strony północnej) + 50 m drogi ochronnej + 150 m. Po przebudowie peron I będzie miał długość 150 m + 50 metrów rezerwy pod ewentualną rozbudowę w kierunku północnym (wyjazd w kierunku Kędzierzyna-Koźla/Rybnika). W sumie krawędź peronowa będzie miała minimum 250 m, ponieważ przedłużeniem peronu I będzie peron Ia (obecnie peron III) który w założeniach ma długość 100 m krawędzi peronowej.
Opracowanie dokumentacji projektowej to pierwszy etap w realizacji inwestycji, jaką ma być przebudowa stacji Racibórz i dworca kolejowego. Ma się zakończyć jeszcze w tej perspektywie dofinansowań unijnych, czyli do końca 2023 roku.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz