Racibórz przygotowuje się komunikacyjnie na otwarcie H2Ostróg i nowego lodowiska

Rozbudowa kompleksu H2Ostróg oraz budowa lodowiska to największa miejska inwestycja dekady. Wraz z nią pojawiły się pytania o bezpieczeństwo i organizację transportu – pieszego, rowerowego, samochodowego i zbiorowego. Radny Alan Wolny skierował w tej sprawie interpelację do prezydenta Raciborza. Odpowiedzi udzielił wiceprezydent Michał Kuliga, wskazując na konkretne rozwiązania już wdrożone i planowane. Lodowisko będzie czynne już w sezonie 2025/2026, baseny od lata 2026.
Nowy obiekt został powiązany z istniejącą siecią ścieżek rowerowych, które łączą H2Ostróg z wieloma dzielnicami miasta – od Starej Wsi, przez bulwary nadodrzańskie, aż po Markowice czy Studzienną. Dodatkowo wybudowano 60 nowych miejsc parkingowych przy lodowisku, a ruch na ul. Zamkowej został wcześniej usprawniony poprzez wprowadzenie ruchu obustronnego. Transport publiczny będzie obsługiwany w dotychczasowym zakresie, a dla autobusów przewidziano miejsca postojowe bezpośrednio przy obiekcie.
Zapytanie radnego Alana Wolnego
Dotyczy: rozwiązań w zakresie transportu pieszego, rowerowego, samochodowego w związku z otwarciem rozbudowanego H2Ostróg i nowego lodowiska
Szanowny Panie Prezydencie,
Jako rozwinięcie tematu poruszonego na Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Rekreacji i Opieki Społecznej działającej w obrębie Rady Miasta Racibórz, z uwagi na strategiczny koszt inwestycji (największy wydatek dekady), ale też biorąc pod uwagę kluczowe znaczenie nowego lodowiska i rozbudowanej wersji H2Ostróg w budowaniu komfortu życia mieszkańców naszego miasta, proszę o wyjaśnienie:
Jakie rozwiązania względem bezpieczeństwa ruchu pieszego i rowerowego zostały wprowadzone, a jakie jeszcze są w planie do realizacji?
Jakie rozwiązania względem natężenia ruchu drogowego (plus miejsca postojowe) zostały wprowadzone, a jakie jeszcze są w planie do realizacji?
Jakie rozwiązania względem transportu zbiorowego zostały wprowadzone, a jakie jeszcze są w planie do realizacji?
(Dobrym dokumentem wyjściowym są założenia projektowe wspomnianych inwestycji).
Odpowiedź wiceprezydenta Michała Kuligi
Dotyczy: zapytania w sprawie rozwiązań w zakresie transportu pieszego, rowerowego, samochodowego w związku z otwarciem rozbudowanego H2Ostróg
Odpowiadając na interpelację z dnia 9 września 2025 r. w sprawie rozwiązań dla ruchu pieszo-rowerowego, pragnę poinformować, że budynek basenu H2Ostróg został skomunikowany z następującymi ścieżkami rowerowymi:
- od strony dzielnicy Stara Wieś – połączenie z drogą rowerową na ul. Mariańskiej oraz od ul. 1 Maja – ul. Piaskowa przez bulwary nadodrzańskie, obsługujące dzielnicę Nowe Zagrody,
- od ul. Rybnickiej – Bosackiej, obsługującej dzielnice Obora, Płonia i Brzezie,
- na wałach przeciwpowodziowych od strony dzielnicy Ostróg, skomunikowanej z Markowicami,
- na terenie Zbiornika Racibórz, od ul. 1 Maja – ul. Piaskowa przez bulwary nadodrzańskie, obsługujące dzielnice Studzienna i Sudół.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo względem zmiany natężenia ruchu, jeszcze przed rozpoczęciem budowy na ul. Zamkowej wprowadzono ruch obustronny. Transport publiczny będzie realizowany jak dotychczas w ramach przewozów regularnych specjalnych, a miejsce parkowania dla autobusów zostało wyznaczone na parkingu H2Ostróg.
Ponadto przy nowo wybudowanym lodowisku powstanie dodatkowo 60 miejsc parkingowych.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany