Najnowsze wiadomości

Kultura i edukacja24 października 202309:24

Wiedeńskie obchody czterdziestolecia SP 15

Wiedeńskie obchody czterdziestolecia SP 15 - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
Powiat:

1 września 1983 roku w Szkole Podstawowej nr 15 z Oddziałami Sportowymi im. Jana III Sobieskiego zabrzmiał pierwszy dzwonek. W tym roku „Piętnastka” obchodzi więc swoje czterdzieste urodziny.

- Ten okrągły jubileusz uczniowie i nauczyciele postanowili uczcić w sposób nietypowy. 20 września 2023 roku wyruszyliśmy na wyprawę śladem swojego patrona – Jana III Sobieskiego, czyli do Wiednia - informuje szkoła.

- Zwiedzanie stolicy Austrii rozpoczęliśmy od odwiedzenia wzgórza Kahlenberg. To stąd, 12 września 1683 roku, Jan III Sobieski dowodził wojskami polsko-cesarskimi w słynnej bitwie pod Wiedniem, w której rozgromił armię Imperium Osmańskiego. Na wzgórzu Kahlenberg znajduje się polski kościół pod wezwaniem św. Józefa, w którym złożyliśmy kwiaty w imieniu całej społeczności Szkoły Podstawowej nr 15. Mieliśmy także okazję wysłuchać interesującej lekcji historii związanej z Odsieczą Wiedeńską i osobą naszego patrona. Przewodnik zwrócił uwagę, że przybywamy na Kahlenberg w szczególnym momencie, bo to nie tylko 40 rocznica powstania naszej szkoły, ale i 340 rocznica Bitwy pod Wiedniem - czytamy w przesłanej korespondencji.

- Po odwiedzeniu wzgórza zobaczyliśmy kilka urokliwych miejsc w stolicy Austrii. Przejechaliśmy słynną Ringstrasse, podziwiając po drodze Parlament czy Operę, spacerowaliśmy po Starym Mieście, oglądając pałac Hofburg i Katedrę świętego Szczepana, a na koniec spróbowaliśmy lokalnych przysmaków-sznycla wiedeńskiego oraz tortu Sachera. Wycieczka była pierwszą częścią obchodów czterdziestolecia naszej szkoły. Podczas wyjazdu opiekunami uczniów klas 7 i 8 były panie: Andrea Wochnik, Krystyna Cyfka, Jolanta Otlik i Beata Mróz – Kajstura - napisano.

Autor: mat. nadesłany, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Aktualności26 kwietnia 202410:00

Fascynująca multimedialna podróż w czasy śląskiego średniowiecza. Muzeum w słodowni raciborskiego zamku czynne od 1 maja - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
Racibórz:

Zgodnie z zapowiedzią, od 1 maja multimedialne muzeum w słodowni raciborskiego zamku dostępne będzie dla zwiedzających. Muzeum powstało w ramach wartego ponad 20 mln zł projektu zrealizowanego przez Powiat Raciborski. Nowoczesne ekspozycje prezentują europejski poziom. To jedna z najnowocześniejszych tego typu ekspozycji w Polsce.

Zamek Piastowski

Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.