Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności17 stycznia 202017:47

Wiadukt na Eichendorffa ma być poszerzony!

Wiadukt na Eichendorffa ma być poszerzony!  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Taka jest propozycja firmy WYG International Sp. z o.o. z Warszawy, która przygotowała dokumentację projektową dla przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków - na linii kolejowej E59. 

Przetarg na wykonanie dokumentacji rozstrzygnięto jesienią 2018 roku. Po roku czasu powstał dokument, który otrzymało do zaopiniowania miasto, właściciel drogi ul. Eichendorffa. - Pod wiaduktem mają być dwa pasy ruchu, 6-metrowa jezdnia i ciąg pieszo-rowerowy. Pogłębiony prześwit o około 10 cm, a do tego uregulowane odwodnienie, a więc koniec z zalewaniem drogi pod wiaduktem po ulewnych deszczach - informuje prezydent Dariusz Polowy. - To sensowne rozwiązanie, lepsze niż się spodziewałem - dodaje. Jego realizacja będzie jednak wymagała ingerencji w sieć wodociągowo-kanalizacyjną. Magistrat uzgadnia szczegóły. Jak się dowiadujemy, pozostanie też przejazd w ciągu ul. Łąkowej. Wcześniej PKP PLK sygnalizowały, że być może zaproponują jego zamknięcie. Miasto, dodajmy, przygotowuje się do projektowania II etapu wschodniej obwodnicy miasta od Sudoła wzdłuż Płoni do Rybnickiej-Piaskowej. Nowa droga przejęłaby tranzyt.

wiadukt

Przypomnijmy, że dokumentacja, oprócz samej stacji Racibórz, dotyczy przebudowy infrastruktury na odcinku ok. 2,5 km. Peron II zostanie wydłużony z 200 do 400 m. Przewiduje się tu obsługę relacji dalekobieżnych. Dodatkowo przewiduje się obsługę 2 pociągów regionalnych przy jednej krawędzi peronowej, stąd peron II zostanie podzielony semaforami na sekcje: 200 m (od strony północnej) + 50 m drogi ochronnej + 150 m. Po przebudowie peron I będzie miał długość 150 m + 50 metrów rezerwy pod ewentualną rozbudowę w kierunku północnym (wyjazd w kierunku Kędzierzyna-Koźla/Rybnika). W sumie krawędź peronowa będzie miała minimum 250 m, ponieważ przedłużeniem peronu I będzie peron Ia (obecnie peron III) który w założeniach ma długość 100 m krawędzi peronowej.

Opracowanie dokumentacji projektowej to jedynie pewien etap w realizacji inwestycji jaką ma być przebudowa stacji Racibórz i dworca kolejowego. Nie są znane dokładne terminy realizacji tych zadań.

Reklama

 

Autor: (waw), redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Autor: Gość (Aby podpisać komentarz swoim nickiem musisz się zalogować)
Portal naszraciborz.pl przeciwstawia się niestosownym, nasyconym nienawiścią komentarzom,
niezależnie od wyrażanych poglądów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem – wyślij nam zgłoszenie.
Pozostało (1000) znaków do wykorzystania
Aby potwierdzić, że jesteś człowiekiem kliknij: czajnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 19.04.2024
19 kwietnia 202421:56

Nasz Racibórz 19.04.2024

Nasz Racibórz 12.04.2024
12 kwietnia 202415:22

Nasz Racibórz 12.04.2024

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Nasz Racibórz 05.04.2024

Nasz Racibórz 29.03.2024
29 marca 202415:21

Nasz Racibórz 29.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.