Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności20 lutego 201312:04

Wyprawa do urzędu? Wolę zadzwonić

Wyprawa do urzędu? Wolę zadzwonić - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Region:

Otwarte w czerwcu ubiegłego roku Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (COT) stale zyskuje na popularności. Coraz więcej osób korzysta z porad konsultantów, a rosnące zainteresowanie tą formą kontaktu z Zakładem potwierdzają statystyki: niemal 300 tys. odebranych połączeń w ostatnim półroczu.

Specjalna usługowa infolinia Zakładu służy zarówno płatnikom jak i świadczeniobiorcom, w zakresie informacji o charakterze ogólnym oraz indywidualnym. Grupą, która najchętniej do tej pory z niej korzysta są przedsiębiorcy, pytający głównie o program Płatnik (niemal 25 proc. wszystkich odebranych połączeń). Pozostałymi tematami poruszanymi podczas rozmów z konsultantami są świadczenia emerytalno-rentowe, zasiłki oraz informacje o indywidualnych kontach emerytalnych.

COT ZUS jest alternatywą dla osób, które nie korzystają z Internetu, a  chcą szybko zasięgnąć informacji lub załatwić konkretną sprawę. Średni czas oczekiwania na połączenie to około 45 sekund. Tak szybka obsługa jest możliwa dzięki pracy ponad 120 konsultantów telefonicznych ZUS. Przeciętnie, każda z rozmów trwa trzy, cztery minuty. Porównując te kilka minut z czasem, jaki jest potrzebny na wizytę w urzędzie, nie sposób dziwić się wzrastającemu tak szybko zainteresowaniu klientów.

Konsultanci Centrum Obsługi Telefonicznej dostępni są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 18.00. Poza tymi godzinami, a także w weekendy, do dyspozycji klientów ZUS pozostaje Automatyczny System Informacyjny. Numer COT dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych: 801 400 987; dla dzwoniących z telefonów stacjonarnych oraz komórkowych: 22 560 16 00.
Tajemniczy klienci w ZUS

Obiektywnie. Surowo. Bez skrupułów. ZUS poprosił o ocenę swojej obsługi tajemniczych klientów. Wyniki badań mystery shopping mogą zaskakiwać.
Badanie metodą mystery shopping ma pomóc w rozpoznaniu, co zmienić w obsłudze, by Zakład był instytucją jeszcze bardziej przyjazną. Metoda uznawana jest za jedną z najlepszych i najbardziej wiarygodnych w badaniu poziomu obsługi klientów. Wynika to z tego, że jest ona relacją faktycznych doświadczeń klientów w punktach obsługi, a nie tylko badaniem hipotetycznych sytuacji.

Pierwsza z zaplanowanych przez ZUS trzech tur badań odbyła się w drugiej połowie 2012 roku i była ukierunkowana na wszystkie trzy grupy klientów: przedsiębiorców, ubezpieczonych i świadczeniobiorców. Tajemniczy Klienci odwiedzili 325 placówek, składając łącznie 1102 wizyty. Blisko 370 wizyt złożyli w ZUS tajemniczy ubezpieczeni i przedsiębiorcy, natomiast 366 - emeryci i renciści. Ocenie podlegały następujące składowe wpływające na jakość obsługi: atmosfera rozmowy (kultura obsługi oraz chęć do udzielenia wyjaśnień), komunikatywność (czytelność przekazu i dostosowanie go do odbiorcy), profesjonalizm (umiejętność obsługi komputera i skuteczny przekaz do odbiorcy), estetyka (wygląd pracownika i stanowiska pracy), wiedza (tj. poprawność i liczba udzielonych odpowiedzi na zadane pytania, wyjaśnienie wątpliwości, konkretność i precyzyjność).

Ogólny wynik satysfakcji z obsługi w ZUS sięgnął 69,8 proc. Jest on więc wyższy niż średni wynik satysfakcji klientów z obsługi w sektorze bankowym, który wynosi 61,1 proc.  Najbardziej usatysfakcjonowani z wizyty i obsługi w placówce Zakładu Ubezpieczeń Społecznych byli świadczeniobiorcy (73,1 proc.). Zadowolenie przedsiębiorców i ubezpieczonych oscylowało w okolicy 68 proc. W opinii uczestników badań, najlepszą obsługę spośród terenowych jednostek ZUS świadczą oddziały (72,1 proc.). Dalej uplasowały się biura terenowe (70,7 proc.) i inspektoraty (68,7 proc.).  Najwyżej, bo na poziomie 90,5 proc. oceniona została estetyka placówek i prezencja pracowników Zakładu. Respondenci wysoko ocenili również atmosferę obsługi (87,6 proc.). Posiadana przez pracowników sal obsługi wiedza doceniona została przez 75,2 proc. osób.

Tajemniczy Klienci zostali zaproszeni do badania przez ZUS w ramach zadania 3. "Przeprowadzenie badania satysfakcji klientów ZUS w obszarze przedsiębiorców"  projektu "Poprawa jakości usług świadczonych przez ZUS na rzecz przedsiębiorców", priorytetu V "Dobre zarządzanie", działania 5.1 "Wzmocnienie potencjału administracji rządowej", poddziałania 5.1.1 "Modernizacja zarządzania i podnoszenia kompetencji kadr" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:
Zobacz film z RTK

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności29 czerwca 202511:43

Pływadło na bis. Jedyna taka flota w Polsce znów na Odrze [FOTO i WIDEO]

Pływadło na bis. Jedyna taka flota w Polsce znów na Odrze [FOTO i WIDEO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

To już 26. edycja wyjątkowego spływu, którego pomysłodawcą jest Bronisław Piróg, a od lat wspiera go Miasto Racibórz. Pływadło – barwna i niepowtarzalna impreza rzeczna – po raz piąty znalazło się w programie Festiwalu Górnej Odry.

fot. UM, Jan Ptak
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności30 czerwca 202509:21

Cyrk, ogień i serce Don Juana – nowa energia w murach Zamku Piastowskiego

Cyrk, ogień i serce Don Juana – nowa energia w murach Zamku Piastowskiego - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Magiczna noc na raciborskim zamku. W sobotę, 28 czerwca, Zamek Piastowski po raz pierwszy stał się przestrzenią niezwykłego festiwalu „Misteria Piastorum”, łączącego teatr uliczny, ogień i elektroniczne brzmienia. Wydarzenie przyciągnęło tłumy mieszkańców i pokazało, jak średniowieczne mury mogą tętnić współczesną sztuką. Zobaczcie fotorelację Jana Ptaka.

Jan Ptak
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Strony Partnerskie30 czerwca 202518:51

Spirala czasu z irysów zakwitnie w Zaczarowanym Ogrodzie w Raciborzu

Spirala czasu z irysów zakwitnie w Zaczarowanym Ogrodzie w Raciborzu - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

W Arboretum Bramy Morawskiej w Raciborzu powstaje niezwykła przestrzeń – „spirala czasu” z irysów. Projekt, który otrzymał wsparcie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, stanie się nowym ogrodniczym sercem Zaczarowanego Ogrodu, przyciągając miłośników natury i botanicznych opowieści.

waw
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 27.06.2025
27 czerwca 202519:05

Nasz Racibórz 27.06.2025

Nasz Racibórz 20.06.2025
19 czerwca 202522:36

Nasz Racibórz 20.06.2025

Nasz Racibórz 13.06.2025
13 czerwca 202509:38

Nasz Racibórz 13.06.2025

Nasz Racibórz 06.06.2025
5 czerwca 202521:47

Nasz Racibórz 06.06.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.