Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności20 lutego 201312:04

Wyprawa do urzędu? Wolę zadzwonić

Wyprawa do urzędu? Wolę zadzwonić - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Region:

Otwarte w czerwcu ubiegłego roku Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (COT) stale zyskuje na popularności. Coraz więcej osób korzysta z porad konsultantów, a rosnące zainteresowanie tą formą kontaktu z Zakładem potwierdzają statystyki: niemal 300 tys. odebranych połączeń w ostatnim półroczu.

Specjalna usługowa infolinia Zakładu służy zarówno płatnikom jak i świadczeniobiorcom, w zakresie informacji o charakterze ogólnym oraz indywidualnym. Grupą, która najchętniej do tej pory z niej korzysta są przedsiębiorcy, pytający głównie o program Płatnik (niemal 25 proc. wszystkich odebranych połączeń). Pozostałymi tematami poruszanymi podczas rozmów z konsultantami są świadczenia emerytalno-rentowe, zasiłki oraz informacje o indywidualnych kontach emerytalnych.

COT ZUS jest alternatywą dla osób, które nie korzystają z Internetu, a  chcą szybko zasięgnąć informacji lub załatwić konkretną sprawę. Średni czas oczekiwania na połączenie to około 45 sekund. Tak szybka obsługa jest możliwa dzięki pracy ponad 120 konsultantów telefonicznych ZUS. Przeciętnie, każda z rozmów trwa trzy, cztery minuty. Porównując te kilka minut z czasem, jaki jest potrzebny na wizytę w urzędzie, nie sposób dziwić się wzrastającemu tak szybko zainteresowaniu klientów.

Konsultanci Centrum Obsługi Telefonicznej dostępni są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 18.00. Poza tymi godzinami, a także w weekendy, do dyspozycji klientów ZUS pozostaje Automatyczny System Informacyjny. Numer COT dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych: 801 400 987; dla dzwoniących z telefonów stacjonarnych oraz komórkowych: 22 560 16 00.
Tajemniczy klienci w ZUS

Obiektywnie. Surowo. Bez skrupułów. ZUS poprosił o ocenę swojej obsługi tajemniczych klientów. Wyniki badań mystery shopping mogą zaskakiwać.
Badanie metodą mystery shopping ma pomóc w rozpoznaniu, co zmienić w obsłudze, by Zakład był instytucją jeszcze bardziej przyjazną. Metoda uznawana jest za jedną z najlepszych i najbardziej wiarygodnych w badaniu poziomu obsługi klientów. Wynika to z tego, że jest ona relacją faktycznych doświadczeń klientów w punktach obsługi, a nie tylko badaniem hipotetycznych sytuacji.

Pierwsza z zaplanowanych przez ZUS trzech tur badań odbyła się w drugiej połowie 2012 roku i była ukierunkowana na wszystkie trzy grupy klientów: przedsiębiorców, ubezpieczonych i świadczeniobiorców. Tajemniczy Klienci odwiedzili 325 placówek, składając łącznie 1102 wizyty. Blisko 370 wizyt złożyli w ZUS tajemniczy ubezpieczeni i przedsiębiorcy, natomiast 366 - emeryci i renciści. Ocenie podlegały następujące składowe wpływające na jakość obsługi: atmosfera rozmowy (kultura obsługi oraz chęć do udzielenia wyjaśnień), komunikatywność (czytelność przekazu i dostosowanie go do odbiorcy), profesjonalizm (umiejętność obsługi komputera i skuteczny przekaz do odbiorcy), estetyka (wygląd pracownika i stanowiska pracy), wiedza (tj. poprawność i liczba udzielonych odpowiedzi na zadane pytania, wyjaśnienie wątpliwości, konkretność i precyzyjność).

Ogólny wynik satysfakcji z obsługi w ZUS sięgnął 69,8 proc. Jest on więc wyższy niż średni wynik satysfakcji klientów z obsługi w sektorze bankowym, który wynosi 61,1 proc.  Najbardziej usatysfakcjonowani z wizyty i obsługi w placówce Zakładu Ubezpieczeń Społecznych byli świadczeniobiorcy (73,1 proc.). Zadowolenie przedsiębiorców i ubezpieczonych oscylowało w okolicy 68 proc. W opinii uczestników badań, najlepszą obsługę spośród terenowych jednostek ZUS świadczą oddziały (72,1 proc.). Dalej uplasowały się biura terenowe (70,7 proc.) i inspektoraty (68,7 proc.).  Najwyżej, bo na poziomie 90,5 proc. oceniona została estetyka placówek i prezencja pracowników Zakładu. Respondenci wysoko ocenili również atmosferę obsługi (87,6 proc.). Posiadana przez pracowników sal obsługi wiedza doceniona została przez 75,2 proc. osób.

Tajemniczy Klienci zostali zaproszeni do badania przez ZUS w ramach zadania 3. "Przeprowadzenie badania satysfakcji klientów ZUS w obszarze przedsiębiorców"  projektu "Poprawa jakości usług świadczonych przez ZUS na rzecz przedsiębiorców", priorytetu V "Dobre zarządzanie", działania 5.1 "Wzmocnienie potencjału administracji rządowej", poddziałania 5.1.1 "Modernizacja zarządzania i podnoszenia kompetencji kadr" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:
Zobacz film z RTK

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama

Najczęściej czytane artykuły

Reklama
Aktualności8 listopada 202519:01

Powstawało w bólach, ale już jest! Lodowisko Piastor oficjalnie otwarte [FOTO i WIDEO]

Powstawało w bólach, ale już jest! Lodowisko Piastor oficjalnie otwarte [FOTO i WIDEO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
20
Racibórz:

Po latach oczekiwań, nieporozumień i - według poprzedniego prezydenta - prób blokowania inwestycji w poprzedniej kadencji samorządu, w której rządząca w Radzie Miasta większość chciała większego, murowanego w całości obiektu, Racibórz wreszcie doczekał się nowoczesnego lodowiska. W sobotę, 8 listopada, na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji przy ulicy Zamkowej odbyło się oficjalne otwarcie Lodowiska Piastor – obiektu, który ma stać się jedną z głównych atrakcji rekreacyjnych miasta.

(greh)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport9 listopada 202522:01

Sportowe podsumowanie weekendu

Sportowe podsumowanie weekendu - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Region:

Wiele sportowych emocji towarzyszyło pierwszym dniom długiego weekendu. Grali piłkarze na szczeblu od II ligi do C klasy Podokręgów Racibórz i Rybnik, siatkarki, siatkarze, koszykarki i piłkarki ręczne. Sprawdź, jak poradziła sobie drużyna, której kibicujesz.

(greh)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport10 listopada 202516:56

Młodzi hokeiści JKH GKS Jastrzębie zaprezentowali swe umiejętności [FOTO i WIDEO]

Młodzi hokeiści JKH GKS Jastrzębie zaprezentowali swe umiejętności [FOTO i WIDEO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Na nowo otwartym lodowisku Piastor w Raciborzu odbył się dziś wyjątkowy pokazowy trening i mecz mini-hokeja w wykonaniu młodych zawodników Akademii JKH GKS Jastrzębie. Wydarzenie przyciągnęło uwagę licznie zgromadzonych widzów, którzy mogli zobaczyć w akcji najmłodsze talenty jednej z czołowych akademii hokejowych w regionie.

(greh)
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 07.11.2025
7 listopada 202510:08

Nasz Racibórz 07.11.2025

Nasz Racibórz 31.10.2025
30 października 202519:05

Nasz Racibórz 31.10.2025

Nasz Racibórz 24.10.2025
23 października 202521:20

Nasz Racibórz 24.10.2025

Nasz Racibórz 17.10.2025
16 października 202521:58

Nasz Racibórz 17.10.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.