Trendy w zakupach online 2021. Na co zwracają uwagę klienci?

Pandemia okazała się dla sektora e-commerce bodźcem, który nie miał dotąd odpowiednika w całej jego historii. Obroty niektórych sklepów wzrosły nawet o kilkaset procent. Wzmożony ruch w handlu internetowym sprawił, że w branży pojawiło się wielu nowych graczy, a walka o klienta stała się jeszcze trudniejsza. Swoje szanse na dotarcie z ofertą do konsumentów można jednak zwiększyć, stosując się do kilku najważniejszych zasad.
Po pierwsze: wiarygodność. Daj głos swoim klientom
Dla wielu klientów absolutnie najważniejszą kwestią przy wyborze e-sklepu jest jego wiarygodność oraz pewność co do jakości oferowanych przez niego produktów. By spełnić ten warunek, warto zaimplementować w sklepie system niezależnych opinii, dający wszystkim kupującym możliwość napisania recenzji poszczególnych produktów lub działania sklepu. Taki system można znaleźć między innymi na https://niezaleznaopinia.pl/.
Konsumenci oczekują dodatkowych korzyści
Coraz silniejsza konkurencja sprawia, że wiele sklepów oferuje klientom dodatkowe korzyści za zakupy. Mowa tu o rozwiązaniach takich jak programy partnerskie czy zniżki na kolejne zakupy. Coraz powszechniejszą praktyką jest też darmowa wysyłka (zazwyczaj dostępna po przekroczeniu konkretnej kwoty, ale nie jest to warunek konieczny).
Zwróć uwagę na komunikację z klientami
Poza konkurencyjnymi cenami, wiarygodnością oraz możliwością uzyskania dodatkowych korzyści, dla sporej części klientów duże znaczenie ma też sposób, w jaki sklep się z nimi komunikuje. Dotyczy to nie tylko odpowiedzi na zadawane przez nich pytania oraz obsługi problemów, ale też – a może przede wszystkim – aktywności w mediach społecznościowych. W ten sposób możemy przedstawić im filozofię i wartości ważne dla firmy, budując tym samym wizerunek i docierając do wybranej grupy docelowej.
E-biznes w duchu eko. Dla wielu klientów ma duże znaczenie
Ostatnia kwestia to ograniczenie do minimum szkodliwego wpływu na środowisko. Dla klientów łatwo zauważalna będzie na przykład zmiana sposobu pakowania przesyłek. Zamiast stosowania foliowych wypełniaczy, sięgnijmy po skrawki tektury i papiery, a zamiast taśm – sklejane kartony.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.