Wiadukt na Eichendorffa ma być poszerzony!

Taka jest propozycja firmy WYG International Sp. z o.o. z Warszawy, która przygotowała dokumentację projektową dla przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków - na linii kolejowej E59.
Przetarg na wykonanie dokumentacji rozstrzygnięto jesienią 2018 roku. Po roku czasu powstał dokument, który otrzymało do zaopiniowania miasto, właściciel drogi ul. Eichendorffa. - Pod wiaduktem mają być dwa pasy ruchu, 6-metrowa jezdnia i ciąg pieszo-rowerowy. Pogłębiony prześwit o około 10 cm, a do tego uregulowane odwodnienie, a więc koniec z zalewaniem drogi pod wiaduktem po ulewnych deszczach - informuje prezydent Dariusz Polowy. - To sensowne rozwiązanie, lepsze niż się spodziewałem - dodaje. Jego realizacja będzie jednak wymagała ingerencji w sieć wodociągowo-kanalizacyjną. Magistrat uzgadnia szczegóły. Jak się dowiadujemy, pozostanie też przejazd w ciągu ul. Łąkowej. Wcześniej PKP PLK sygnalizowały, że być może zaproponują jego zamknięcie. Miasto, dodajmy, przygotowuje się do projektowania II etapu wschodniej obwodnicy miasta od Sudoła wzdłuż Płoni do Rybnickiej-Piaskowej. Nowa droga przejęłaby tranzyt.

Przypomnijmy, że dokumentacja, oprócz samej stacji Racibórz, dotyczy przebudowy infrastruktury na odcinku ok. 2,5 km. Peron II zostanie wydłużony z 200 do 400 m. Przewiduje się tu obsługę relacji dalekobieżnych. Dodatkowo przewiduje się obsługę 2 pociągów regionalnych przy jednej krawędzi peronowej, stąd peron II zostanie podzielony semaforami na sekcje: 200 m (od strony północnej) + 50 m drogi ochronnej + 150 m. Po przebudowie peron I będzie miał długość 150 m + 50 metrów rezerwy pod ewentualną rozbudowę w kierunku północnym (wyjazd w kierunku Kędzierzyna-Koźla/Rybnika). W sumie krawędź peronowa będzie miała minimum 250 m, ponieważ przedłużeniem peronu I będzie peron Ia (obecnie peron III) który w założeniach ma długość 100 m krawędzi peronowej.
Opracowanie dokumentacji projektowej to jedynie pewien etap w realizacji inwestycji jaką ma być przebudowa stacji Racibórz i dworca kolejowego. Nie są znane dokładne terminy realizacji tych zadań.
![Ostatnie pożegnanie śp. Tadeusza Ekierta. Racibórz żegna wieloletniego prezesa RAFAKO i Raciborskiej Izby Gospodarczej [FOTO] Ostatnie pożegnanie śp. Tadeusza Ekierta. Racibórz żegna wieloletniego prezesa RAFAKO i Raciborskiej Izby Gospodarczej [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl](photos/_thumbs/mini_1766161897dsc-6195-.jpg)









![Gala piłkarskiej Unii Racibórz na bis [FOTO] Gala piłkarskiej Unii Racibórz na bis [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl](photos/_thumbs/mini_1766141672bez-nazwy-20-.jpg)


![Choinka dla życia także w Raciborzu. Duże zainteresowanie akcją honorowego krwiodawstwa [FOTO i WIDEO] Choinka dla życia także w Raciborzu. Duże zainteresowanie akcją honorowego krwiodawstwa [FOTO i WIDEO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl](photos/_thumbs/mini_1766228926zrzut-ekranu-2025-12-20-o-12-07-59-.png)








![Ostróg zyskuje nowe oblicze. Baseny zewnętrzne przy H2Ostróg i kolejne inwestycje zmieniają dzielnicę [AKTUALNE FOTO] Ostróg zyskuje nowe oblicze. Baseny zewnętrzne przy H2Ostróg i kolejne inwestycje zmieniają dzielnicę [AKTUALNE FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl](photos/_thumbs/mini_1766306996h2o-1-5-.jpg)






![Pożary sadzy, czujnik gazu i wsparcie dla policji [RAPORT 998] Pożary sadzy, czujnik gazu i wsparcie dla policji [RAPORT 998] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl](photos/_thumbs/mini_1766308107599929311-1326272479527647-5388029056641683131-n-2-.jpg)



















Komentarze (0)
Dodaj komentarz