Remont Cecylii na Ostrogu. Radni zgłaszają uwagi
Trwa opracowywanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na przebudowę ul. Cecylii (od ul. Przejazdowej do ul. Malczewskiego). Dwóch radnych zgłosiło uwagi!
Prace zlecone przez magistrat za cenę 61,5 tys. zł wykonuje Przedsiębiorstwo Budowlano-Handlowe, Józef Smolicki z Żywca.
Uwagi zgłosili opozycyjni radni Marcin Fica oraz Michał Kuliga. Chcą aby:
- zaprojektować światła wzbudzane i spowalniające ruch na przejściach dla pieszych przez ulicę Siwonia i Cecylii obok szkoły oraz podwyższenie na skrzyżowaniach z Królewską i Siwonia;
- dla oświetlenia przejść dla pieszych zastosować niskie lampy takie jak są na ul. Drzymały i Opawskiej obok Biedronki, gdyż wysokie powodują zbytnie oświetlenie okien w mieszkaniach;
- przeprowadzić remont chodnika pomiędzy ulicami Książęcą i Cecylii obok placu zabaw i SP1. - Chodnik ten jest w bardzo złym stanie technicznym, a przechodzi tam bardzo dużo osób - uzasadniają.
- Przedstawione rozwiązania zostały przekazane projektantowi przebudowy ul. Cecylii, jednakże to do niego należy ostateczna decyzja dotycząca przyjętych rozwiązań w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa ruchu zarówno pieszych jak i kierujących pojazdami - napisał w odpowiedzi prezydent Dariusz Polowy. - Dane dotyczące typu słupów oświetleniowych zastosowanych przy przejściu dla pieszych na ul. Drzymały zostały również przekazane projektantowi dokumentacji technicznej - dodał.
Z kolei wnioskowany do remontu chodnik pomiędzy ulicami Książęcą i Cecylii znajduje się na terenie będącym w trwałym zarządzie Szkoły Podstawowej nr 1. - Zostanie rozważone zabezpieczenie środków na remont przedmiotowego chodnika w 2020 r. - zapewnia prezydent.
Urząd Miasta, przypomnijmy, narzucił dla drogi następujące parametry techniczne:
- ulica gminna klasy L.
- długość ok. 705 m,
- szerokość projektowanego pasa drogowego zmienna od 11 m do 15 m (obejmuje jezdnię, chodniki, miejsca postojowe dla samochodów osobowych i pas zieleni),
- powierzchnia projektowanego pasa drogowego ok. 10 399 m2 (obejmuje jezdnię, chodniki, miejsca postojowe dla samochodów osobowych i pas zieleni oraz przyległy Plac Zofii Nałkowskiej).
- zastosowanie kostki integracyjnej przy przejściach dla pieszych,
- nawierzchnia jezdni: beton asfaltowy na podbudowie z tłucznia kamiennego,
- nawierzchnia chodników i miejsc postojowych: kostka betonowa na podbudowie z tłucznia kamiennego.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany