PKS będzie miał dziesięć nowych niskopodłogowców z wi-fi. Niestety, brakuje kierowców

Około 8,6 mln zł na ich zakup pochodzi z środków unijnych. Powiat chce nabywać je transzami, w tym roku pierwsze trzy wozy. Niestety, PKS-owi brakuje kierowców. - Chętni do tej pracy są, ale uprawnienie drogo kosztują. Nie wszystkich na nie stać - tłumaczy starosta Ryszard Winiarski. - To wydatek około 8 tysięcy złotych - dodaje. Na tym jednak nie koniec problemów.
Starosta wskazuje, że zaostrzono wymogi udzielania dotacji. Autobusy z pieniądze z UE muszą kursować pomiędzy miastami. W przypadku naszego powiatu to Racibórz-Krzanowice-Kuźnia Raciborska. Potrzeby są jednak na innych trasach. - Będzie się temu przyglądać - dodaje Winiarski i nie kryje, że wielu przewoźników, zamiast sięgać po unijne dotacje, kłopotliwe w rozliczeniu, woli wziąć pojazdy w leasing.
Co zamierza kupić powiat raciborski? Jak czytamy w przesłanej nam informacji: - Wnioskodawca zakłada zakup pojazdów wyposażonych w silnik wysokoprężny, chłodzony cieczą spełniający normę emisji spalin EURO6. Jednostka napędowa w kupowanych pojazdach umieszczona będzie za tylną osią, będzie to silnik rzędowy, 6-cio cylindrowy, legitymujący się mocą min. 230 KW (przy pojemności od 6.500 cm sześć. do 7.500 cm sześć.). Wnętrza kupowanych pojazdów wykończone będą materiałami gwarantującymi izolację termiczną oraz wytłumienie. Oferować będą one możliwość przewozu min. 65 os., (w tym min. 35-ciu pasażerów na miejscach siedzących) oraz przestrzeń dla co najmniej 1 wózka inwalidzkiego. Podłogi wewnątrz pojazdu wykonane będą w systemie bezprogowym. Kupowane pojazdy wyposażone będą w system klimatyzacji z funkcją regulacji temperatury, sterowany ze stanowiska kierowcy. Dodatkowe wyposażenie opisywanych pojazdów stanowić będzie: system monitoringu przestrzeni pasażerskiej (obejmujący zarówno wnętrze pojazdu), sieć Wi-fi zapewniającą bezpłatny dostęp do bezprzewodowego Internetu, punkty bezpłatnego ładowania urządzeń mobilnych, rampy najazdowe umożliwiające korzystanie z komunikacji osobom niepełnosprawnym, monitoring GPS, umożliwiający lokalizację pojazdu, system komunikacji osób niepełnosprawnych z kierowcą, wyposażoną w system podświetlenia oraz oznakowaną wypukłym liternictwem w alfabecie Braille’a oraz tablice kierunkowe, o wysokiej rozdzielczości, kompatybilne z systemem EMAR.
(w)
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany