Przewodniczący źle o gminach, starosta je broni

Jedni są bardzo aktywni, inni niewidoczni - mówili w raciborskim starostwie przedstawiciele Śląskiego Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera. Tematem obrad radnych na powiatowej komisji rozwoju gospodarczego była promocja gmin.
Śląskie Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera podlega marszałkowi województwa i zawiaduje portalem invest.slaskie.pl. Organizuje prezentację śląskich firm i samorządów na targach. Wykorzystuje szereg innych narzędzi promocji regionu.
Postawa samorządów jest tu różna. - Zawiercie, Częstochowa, Czerwionka-Leszczyny czy Wodzisław Śląski - te gminy przedstawiciele ŚCOIiE wymienili jednym tchem jako przykłady aktywnej polityki promocyjnej. Są jednak takie, które w ogóle nie korzystają z narzędzi, jakie oferuje instytucja stworzona przez marszałka. - Tymczasem warto się pokazywać, bo zaistnienie w świadomości inwestorów to długofalowy proces - przekonywali na komisji goście z Katowic.
Radni nie mieli co do tego wątpliwości. Pytania dotyczyły jednak kosztów. Tu okazało się, że aktywność oznacza niemałe wydatki, rzędu dziesiątek tysięcy złotych. Przewodniczący komisji, radny Leonard Malcharczyk, uznał, że warto się pokazywać, a nieobecność raciborskich samorządów na invest.slaskie.pl świadczy źle o gminach. Przeciwny tak zdecydowanym poglądom był starosta Adam Hajduk. - Nie można mówić, że jak ich tam nie ma, to się nic nie dzieje - stwierdził. Jego zdaniem, gminy robią co mogą, by ściągnąć inwestorów, wprowadzają ulgi, pomagają w wypełnieniu procedur, szukają przedsiębiorców swoimi kanałami. - Robią naprawdę dużo - uznał.
(waw)
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany