Innowacyjna parterówka. Taki dworzec w Raciborzu planowano w PKP
Nasz wczorajszy artykuł na temat usytuowania dworca w Raciborzu wywołał falę dyskusji.
Sporo komentarzy znalazło się pod postem na facebook.com. Wiele z osób najprawdopodbniej nie przeczytało tekstu na portalu, sądząc, że problem dotyczy lokalizacji budowli i w tym kierunku dyskutowało. Tymczasem chodziło o segment główny i jego położenie względem osi widokowej ulicy Mickiewicza. Pokazaliśmy na zdjęciach jak ma wyglądać docelowo elewacja widoczna od strony Rynku. Czytaj: Czy nowy raciborski dworzec prawidłowo usytuowano?
Wzmiankowaliśmy również, że staraniem wiceministra Michała Wosia i wiceprezydenta Michała Fity PKP zrezygnowało z planów budowy dworca systemowego (IDK).
Odmienne stanowisko zaprezentował były prezydent Mirosław Lenk, dziś radny miejski. - PKP pod naciskiem raciborzan zrezygnowało z dworca systemowego w 2015 r. Po spotkaniu w sali kolumnowej UM z udziałem wielu mieszkańców, w tym między innymi przedstawicieli architektów z PWSZ, rozpoczęły się pracę projektowe. Racibórz nie rozpoczął się i nie zakończy na Michale Wosiu. Dokumenty w tej sprawie można znaleźć w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami UM w Raciborzu - napisał w komentarzu pod postem na FB.
Fakty są inne. W 2019 r. PKP ogłosiło przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej, projektowej oraz okołoprojektowej wraz z nadzorem autorskim dla przebudowy dworca z czasów PRL-u na Innowacyjny Dworzec Kolejowy (IDK). Zaplanowano częściowe wyburzenie i przebudowę do formy parterowego obiektu o powierzchni 492 m kw. Materiały można obejrzeć w galerii. Dodajmy, że temat wychwycił śledzący postępowania PKP raciborzanin Krzysztof Hajduk. Po interwencji wiceministra i wiceprezydenta PKP powróciło do koncepcji z 2016 r. Miasto z kolei zadeklarowało wynajęcie powierzchni.
Wydarzenia z 2019 r. dokładnie opisaliśmy w artukułach:
PKP przygotowuje się do częściowego wyburzenia raciborskiego dworca
Komentarze (0)
Dodaj komentarz