Ogłoszono przetarg na wykonanie dwóch ścieżek rowerowych w Raciborzu

Jedna pobiegnie wzdłuż Słowackiego, Michejdy i Matejki, druga wzdłuż Żorskiej oraz Pszczyńskiej.
Trwają procedury przetargowe. Oferty wykonawców przyjmowane są do 13 listopada. Od chwili podpisania umowy termin na wykonanie wyniesie do 270 dni. Ścieżki powinny być gotowe latem, o ile wykonawcy zmieszczą się w zakładanym budżecie i nie będzie konieczności powtórzenia postępowania o zamówienie publiczne.
Trasa ścieżek: 1. Słowackiego od Ocickiej do Ogrodowej po stronie Akademii Nauk Stosowanych
2. odcinek Matejki (teraz Akademicka) do Mariańskiej
3. Michejdy od skrzyżowania Słowackiego-Ogrodowej do Mariańskiej
4. Pszczyńska-Żorska od skrzyżowania z Ocicką/Mariańską do deptaka wzdłuż muru kościoła Matki Bożej i wjazdu na Orlik.
Docelowa organizacja ruchu - ściągnij PDF (40,6 MB)
Odcinki 1-3 Dla ruchu rowerowego zaprojektowano ścieżkę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,0m. Dla ruchu pieszego zaprojektowano chodnik o szerokości 1,5m. W miejscach, gdzie nie był możliwe z uwagi na istniejące szerokości zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy dla ruchu pieszego i rowerowego.
Zaprojektowane elementy będą miały następujące materiały wykończeniowe
– ścieżka rowerowa – z betonu asfaltowego kolor czerwony
– połączenia ścieżki rowerowej z istniejącymi ścieżkami rowerowymi – z kostki bezfazowej 10x20cm gr.8cm koloru czerwonego
– chodnik – z kostki betonowej 10x20cm gr.8cm koloru szarego
– obrzeża – 8x30 betonowe
– krawężniki – granitowe oraz betonowe
Odcinek Żorska Na tym odcinku projektuje się ścieżkę rowerową o szerokości 2,0m oraz chodnik o szerokości 2,0m z pasem oddzielającym 0,5m. Na ul. Żorskiej projektowane elementy należy dowiązać od istniejącej ścieżki rowerowej poprzez kostkę betonową bezfazową koloru czerwonego przekładaną kostką betonową koloru szarego celem utworzenia pasów przejścia dla pieszych. Następnie na wysokości głównego wejścia do budynku szkoły należy rozszerzyć pas oddzielający ścieżkę od chodnika do szerokości 70cm celem montażu barierek ochronnych. Dalej projektuje się chodnik oraz ścieżkę rowerową w miejscu istniejącego chodnika wcinające się w tereny zielone. Od strony zatok parkingowych należy zachować pas buforowy min. 50 cm dla zachowania bezpieczeństwa przy samochodach. Przed przejazdem w wyznaczonym w projekcie miejscu należy wykonać zjazd z wysokości chodnika na wysokość jezdni.
Odcinek Pszczyńska Na tym odcinku projektuje się ścieżkę rowerową o szerokości 2,0 od strony myjni samochodowej ręcznej. Ścieżkę rowerową należy oddzielić od terenów zielonych palisadą betonową zgodnie z przekrojem typowym. Po przeciwnej stronie jezdni projektuje się zatoki parkingowe wcinające się w obszar istniejącego chodnika na głębokość 2,0m, wzdłuż zatok należy białą farbą wyznaczyć pas o szerokości 0,5m wydzielając miejsca do postoju.
Ścieżkę rowerową przy przejeździe przez ul. Ocicką oraz chodnik należy utrzymać w wysokości jezdni dopasowując wysokość istniejących elementów do wysokości ścieżki. W miejscu wskazanym na rysunkach należy wykonać podniesienie chodnika do wysokości krawężnika drogowego tworząc wysepkę oddzielającą pasy ruchu pieszego i rowerowego od jedni.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz