Kto pierwszy ten lepszy. Radny poruszył problem umawiania wizyt na Gamowskiej

- Niegdyś „poślizgi" w przyjęciu pacjenta były związane jedynie z możliwościami przyjęcia pacjenta u samego lekarza. Tymczasem dziś o miejscu w kolejce decyduje numerek nadany podczas rejestracji w okienku - czytamy w interpelacji radnego powiatowego Romana Wałacha.
Szanowny Panie Starosto Od pewnego czasu uległ zmianie system kolejkowy w poradniach. Zmiana w systemie rejestracji, gdzie godzina wizyty wyznaczona podczas umawiania terminu nie jest faktyczną godziną wizyty lekarskiej - jak było wcześniej powoduje niepotrzebne zakłócenia. Niegdyś „poślizgi" w przyjęciu pacjenta były związane jedynie z możliwościami przyjęcia pacjenta u samego lekarza. Tymczasem dziś o miejscu w kolejce decyduje numerek nadany podczas rejestracji w okienku. Powoduje to przesunięcia już od pierwszego pacjenta. Zasada „kto pierwszy ten lepszy" powoduje, że faktyczna godzina przyjęcia u lekarza przesuwa się nawet do 90 min. w stosunku do umówionej godziny niezależnie od wydolności danego gabinetu i to nawet dla bardzo wczesnych porannych godzin wizyty. W związku z powyższym proszę o informacje:
1. Czy istnieje możliwość powrotu do poprzedniego systemu, gdzie umówiona godzina była przybliżoną godziną wizyty?
2. Jaki wpływ na system kolejkowy w poradniach będzie miał nowy system komputerowy w szpitalu i poradniach na ul. Gamowskiej?
Powyżej to treść interpelacji radnego Romana Wałacha. Poniżej odpowiedź dyrektora Szpitala Rejonoweg im. J. Rostka w Raciborzu. Lecznica podlega władzom powiatu.
Szanowny Panie, W odpowiedzi na pismo (...) informujemy, że nie nastąpiły żadne zmiany w sposobie rezerwacji wizyty w danej poradni. Wszystko jest tak, jak było ustalone od czasów pandemii i tak jak informowaliśmy w piśmie z dnia 06.05.2022 r.
Pacjenci w chwili rejestracji do poradni specjalistycznych otrzymują datę i godzinę wizyty, na którą mają się stawić do rejestracji poradni. Wielu pacjentów jednak nie dostosowuje się do nich licząc, że może uda się im szybciej wejść. Zdarzają się opóźnienia w przyjmowaniu pacjentów przez lekarzy, ale to głównie spowodowane jest nieplanowanymi wizytami pacjentów z izby przyjęć, transportów medycznych czy kontroli poszpitalnych.
Pacjent w dniu umówionej wizyty obowiązkowo musi podejść do okienka rejestracyjnego celem potwierdzenia przybycia i uzyskania przysłowiowego „numerka" w kolejce osób oczekujących. Dostosowywanie się do godzin podanych przy rejestracji zdecydowanie skróci czas oczekiwania pacjenta przed gabinetem.
Podsumowując odpowiedź na pytanie nr 1 informujemy, że umówiona godzina była i jest godziną pojawienia się do rejestracji, a nie godziną wizyty lekarskiej.
Co do kwestii wprowadzenia nowego oprogramowania komputerowego w całym szpitalu to jest on obojętny na istniejące kolejki, jednakże, póki co wydłuża wizytę każdego pacjenta w gabinecie lekarskim, ponieważ lekarze zobowiązani są do prowadzenia e-dokumentacji medycznej. Zgodnie z tym o czym już wcześniej informowaliśmy, w najbliższej przyszłości zostanie wprowadzony na poradniach nowy system kolejkowy i biletomaty do poradni specjalistycznych, co powinno bardzo korzystnie wpłynąć na przepływ pacjentów w poradniach, ponieważ w większości przypadkach nie będzie obowiązku podchodzenia do okienka rejestrującego. Niestety, są to procesy bardzo kosztowne i czasochłonne.
Szanując czas naszych pacjentów, zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań by polepszyć usprawnić proces przyjmowania pacjentów w poradniach specjalistycznych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz