Muzeum w Raciborzu wraz z Muzeum Ostrawskim realizują wspólny projekt

Muzeum w Raciborzu realizuje projekt pt. „Muzeum wychodzi – cykl działań otwierających partnerskie placówki na nowe wyzwania”.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu państwa „Przekraczamy granice” i jest partnerskim projektem Muzeum w Raciborzu oraz Muzeum Ostrawskiego. Realizowane są wspólne działania skupione na promowaniu obu placówek.
Głównym założeniem projektu jest zainteresowanie ofertą instytucji mieszkańców polsko-czeskiego pogranicza, jak również wypromowanie obu muzeów, a tym samym zwiększenie frekwencji. Projekt ma również na celu zwiększenie kompetencji pracowników w zakresie nowoczesnych metod promocji i komunikacji z odbiorcami. Jak sama nazwa wskazuje jednym z ważniejszych punktów projektu jest wyjście muzeów na zewnątrz, poza mury, w przestrzenie publiczne oraz media i zachęcenie w ten sposób mieszkańców pogranicza polsko-czeskiego do odwiedzin. W ramach projektu 09.12.2022 r. odbyły się obchody Jubileuszu 95 lecia Muzeum w Raciborzu. Wśród licznych gości nie zabrakło przedstawicieli Muzeum Ostrawskiego oraz innych instytucji muzealnych. W trakcie obchodów jubileuszu odbyła się premiera filmu dokumentalnego na temat historii raciborskiego muzeum pt. „Strażnicy Dziejów”, zrealizowanego również w ramach projektu. Autorem filmu jest Adrian Szczypiński, a wspaniałe dzieło artysty obejrzeć można tutaj.
W trakcie jubileuszu wyświetlono również spot reklamowy promujący oba muzea:
Materiały filmowe wyświetlono na sprzęcie zakupionym specjalnie na ten cel. Zakup laserowego rzutnika oraz dostosowanego ekranu ujęty został w projekcie, dzięki czemu muzeum zyskało nowoczesny sprzęt multimedialny pozwalający wyświetlać różnego rodzaju projekcje na bardzo wysokim poziomie. Dla pracowników jest to ogromne ułatwienie, a dla uczestników muzealnych spotkań zwiększenie komfortu odbioru prezentowanych treści. Obchody jubileuszu zwieńczył występ wiolonczelistów z Filharmonii Ostrawskiej, którzy zabrali gości w niezwykłą, muzyczną podróż.
Kadra Muzeum w Raciborzu została przeszkolona w zakresie efektywnych kampanii w mediach społecznościowych, jak również tworzenia wartościowych treści internetowych. Szkolenie przeprowadził Artur Jabłoński - doświadczony i charyzmatyczny szkoleniowiec, autor bestsellerowych poradników biznesowych o marketingu i reklamie oraz wykładowca licznych studiów podyplomowych. Pracownicy muzeum nabyli wiedzę i kompetencję niezbędne do skutecznego komunikowania się z odbiorcami za pośrednictwem mediów społecznościowych i stron internetowych.
Projekt obejmuje również działania związane z promocją muzeów w mediach lokalnych. W telewizji regionalnej można zobaczyć krótki reportaż na temat muzeów w Raciborzu i Ostrawie
Na jego podstawie przygotowany został także spot reklamujący obie placówki:
W marcu 2023 roku w centrum handlowym Auchan w Raciborzu oglądać można nową wystawę plenerową, na której znajdują się fotografie najciekawszych zabytków Muzeum w Raciborzu oraz Muzeum Ostrawskiego. Wcześniej była ona prezentowana w centrum handlowym Avion Shopping Park Ostrava, gdzie cieszyła się dużym zainteresowaniem. Wystawa prezentowana jest na nowoczesnych, przenośnych stojakach, zakupionych również w ramach projektu.
Na temat działań projektowych można również przeczytać w lokalnych portalach internetowych oraz w gazecie Nowiny Raciborskie, gdzie ukazał się artykuł na temat wystawy plenerowej.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany