Inwestycje kolejowe w Raciborzu tematem spotkania wiceministra i członka zarządu PKP

Rafał Zgorzelski, członek zarządu Polskich Kolei Państwowych, gościł dziś w Raciborzu. Spotkał się z wiceministrem i posłem Michałem Wosiem, omawiając temat inwestycji kolejowych.
Trwająca przebudowa dworca, jak podkreślał wiceminister M. Woś, to tylko jeden z tematów, choć bardzo istotny. Przypomniał, że kolej planowała zbudować mały dworzec systemowy, jednakże podjęta w porę poselska interwencja, wspólnie z ówczesnym wiceprezydentem M. Fitą, pozwoliła skorygować kolejowe plany. Dworzec będzie większy i bardziej funkcjonalny. Jak zapewniał R. Zgorzelski, zostanie oddany do użytku w II kwartale przyszłego roku.
Do tego czasu trzeba znaleźć odpowiednie funkcje dla 700 m kw., które wydzierżawi miasto. Obecny na spotkaniu M. Fita wspominał o planach stworzenia strefy dla młodych, a wcześniej siedziby straży miejskiej i centrum monitoringu. Dziś pojawia się propozycja, by na dworcu znalazło się miejsce na ekspozycję kolejowym pamiątek. - Racibórz zawdzięcza swój rozwój kolei. Dworzec to dobre miejsce, by to pokazać - przekonywał Woś, dodając, że wspólnie z Andrzejem Tomczykiem i środowiskiem rowerzystów wpływają, by PKP dopasował funkcjonalność nowej budowli do potrzeb cyklistów.
Po dworcu przyjdzie czas na modernizację stacji, w tym peronów. Już teraz istotna jest kwestia dopasowania projektowanych rozwiązań do tego, co powstanie na nowych dworcu. - Wizyty w terenie pozwalają bliżej przyjrzeć się problemom i wyzwaniom - mówił Zgorzelski, podkreślając zaangażowanie wiceministra w kolejowe sprawy. - Temat kolei jest mi bliski, bo mój dziadek był w Raciborzu kolejarzem - wspomniał Woś.
Dwa kolejne tematy to wiadukty (Rybnicka-Bosacka, Eichendorffa, Łąkowa). Już dziś trwają rozmowy na temat rozwiązań najlepiej wpisujących się w układ komunikacyjny miasta.
Trzeci temat to most plany modernizacji mostu kolejowego. M. Woś zabiega, by wprowadzić tu ruch pieszych oraz rowerzystów. Pisaliśmy o tym w artykule: PKP planuje rozbiórkę raciborskiego mostu kolejowego.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz