W czerwcu rusza wielka inwestycja na liniach kolejowych m.in. w Nędzy
Dokładnie 12 czerwca wyłoniony w ramach postępowania przetargowego wykonawca – konsorcjum Trakcji PRKiI, Comsy, ZUE i Strabagu, rozpocznie prace remontowe na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze.
Prace obejmą linie kolejowe nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze. W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie 60 km linii kolejowej. Inwestycja obejmie w różnym zakresie stacje i przystanki kolejowe. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 18 odnowionych i komfortowych peronów. Obiekty będą wyposażone w elementy małej architektury i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Inwestycja obejmuje również rewitalizację 30 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów). W ramach prac wymieniona zostanie również sieć trakcyjna. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem i przebudowa przejazdów kolejowych wpłynie na poprawę poziomu bezpieczeństwa. Nowe rozjazdy, wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów w zimie.
– Wyłoniony w ramach postępowania przetargowego wykonawca rozpocznie prace przy rewitalizacji odcinka Chybie – Żory – Rybnik – Nędza od 12 czerwca 2017 roku – powiedział nam Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK S.A.
Jak poinformował nas przedstawiciel zarządcy infrastruktury, całość zadania inwestycyjnego podzielona została na 3 etapy.:
- etap 1 obejmuje odcinek Chybie – Żory (LK nr 157, 689 i 159) – wykonanie robót w przeciągu 8 miesięcy od rozpoczęcia remontu. W trakcie trwania tego etapu zostanie również kompleksowo wymieniona sieć trakcyjna na linii kolejowej nr 173 odcinku Rybnik – Sumina.
- etap 2 obejmuje odcinek Żory – Rybnik (LK nr 148 ) – wykonanie robót w ciągu 7 miesięcy od zakończenia etapu 1.
- etap 3 obejmuje odcinek Rybnik – Nędza / Turze (LK nr 173, 140 i 691) – plany obejmują wykonanie rewitalizacji w ciągu 7 miesięcy po zakończeniu etapu 2.
Jak już powszechnie wiadomo, tam gdzie na torach pojawiają się maszyny i ciężki sprzęt, tam pasażer musi liczyć się z utrudnieniami. Jak będzie w tym przypadku?
– Linia kolejowa na odcinku Chybie – Żory jest wykorzystywana tylko dla prowadzenia ruchu towarowego, natomiast na odcinkach Żory – Rybnik oraz Rybnik – Nędza, gdzie prowadzony jest ruch osobowy, może zostać wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Obecnie jednak nie planujemy na tych odcinkach takiej komunikacji – dodał Jacek Karniewski.
Po zakończeniu prac zwiększy się przepustowość linii, a pociągi pojadą na niektórych odcinkach ponad 100 km/h, co wpłynie na skrócenie czasu przejazdu w komunikacji pasażerskiej i płynny przejazd pociągów towarowych.
źródło: silesiainfotransport.pl
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany