Mieszko ma lekką zadyszkę

Ze 216,5 do 208,8 mln zł spadła w I półroczu sprzedaż grupy Mieszko w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Słabo wypadła spółka matka mająca dwa zakłady w Raciborzu - tu spadek sprzedaży wyniósł blisko 10 mln zł. Czy zarząd tłumaczy taki stan rzeczy?
Mieszko S.A. sprzedało wyroby za 150,4 mln zł (160,3 mln zł I-VI 2012), notując 5,87 mln zł straty netto (1,94 mln zł I-VI 2012). Grupa zarobiła na czysto 897 tys. zł (2,18 mln zł I-VI 2012).
Zarząd tak tłumaczy wyniki grupy: - W pierwszym półroczu 2013 roku Grupa Kapitałowa ZPC Mieszko S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 208.796 tys. złotych, tj. na poziomie o ponad 7,8 mln zł niższym niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Niższe przychody w pierwszym półroczu bieżącego roku spowodowane były w głównej mierze zmianą sposobu rozliczania premii pieniężnych. W miejsce faktur kosztowych wystawianych do tej pory przez odbiorców a ujmowanych w kosztach sprzedaży, premie pieniężne w bieżącym roku rozliczane są najczęściej, zwłaszcza w kanale tradycyjnym w formie rabatów (faktur korygujących). Stąd też biorąc powyższą zmianę pod uwagę, przychody ze sprzedaży ukształtowały się na nieznacznie niższym poziomie niż rok wcześniej. Jednocześnie jednak ta kwota nie pojawiła się w kosztach sprzedaży. Powyższa zmiana miała również wpływ na marżę brutto na sprzedaży, która w pierwszym półroczu 2013 roku osiągnęła poziom 56.789 tys. zł (27,2% procentowo) i była niższa o 9,3 mln zł niż rok wcześniej (30,5% procentowo). Dynamika marży brutto wyniosła -14,1%. Negatywny wpływ na obniżenie się poziomu marży na sprzedaży w pierwszym półroczu bieżącego roku, w porównaniu do roku ubiegłego, miały również wciąż utrzymujące się na wysokich poziomach ceny podstawowych surowców, stosowanych w procesie produkcyjnym, w szczególności takich jak cukier, mleko, kuwertury czekoladowe, syrop skrobiowy oraz tłuszcze.
Z raportem na temat firmy można się zapoznać TUTAJ
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany