Reklama

Najnowsze wiadomości

Biznes26 stycznia 201108:16

Raciborzanie w biznesie: urok Glamour

Raciborzanie w biznesie: urok Glamour - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama

Glamour znaczy urok, blask, czar... Taką nazwę przyjął jeden z raciborskich salonów kosmetycznych. Czy z dbania o urodę da się zrobić biznes? Na pewno tak, czego przykład daje młoda i zaradna raciborzanka, która podjęła się prowadzenia działalności gospodarczej w niełatwej branży usług kosmetycznych.

Anna Gładkowska najpierw studiowała zarządzanie i marketing na Politechnice Opolskiej, dopiero później postanowiła zrealizować się w swojej prawdziwej pasji – kosmetologii. Ukończyła odpowiednią szkołę i przy wsparciu oraz pomocy męża wystartowała z gabinetem kosmetycznym w Raciborzu.

Już jako kosmetyczka z papierami postanowiła najpierw praktycznie udoskonalić wiedzę i umiejętności, dlatego zatrudniła się w jednym z opolskich salonów kosmetycznych. – Moja branża wymaga dużej wiedzy, a tą najlepiej zdobyć w praktyce, przyglądając się bardziej doświadczonym osobom, równocześnie podpatrując, jak funkcjonuje ten biznes – mówi Anna.

I rzeczywiście, kosmetologia to nie tylko stylizacja paznokci czy depilacja, ale również cała gama zabiegów o charakterze paramedycznym, takich jak mikrodermabrazja, peeling kawitacyjny czy mezoterapia. Tutaj nie może być miejsca na nonszalancję: wszelki błąd w sztuce może zaszkodzić nie tylko urodzie, ale i zdrowiu klientki, nie mówiąc o reputacji salonu.

– Nie mogę sobie pozwolić na stosowanie niewłaściwych lub tańszych specyfików czy narzędzi, nie mówiąc już o lekceważeniu standardów higienicznych – mówi Anna. – Uroda to bardzo delikatny temat, dlatego trzeba podchodzić do tej pracy z całym zaangażowaniem i profesjonalizmem – dodaje.

Salon Glamour rozpoczął funkcjonowanie w lutym 2010, minął więc już rok pracy w tej niełatwej branży. Jak było na początku? – Kiedy już zdecydowałam się otworzyć własny salon, pojawił się problem finansowania. Mieliśmy z mężem trochę oszczędności z pracy za granicą, otrzymałam też środki z Urzędu Pracy. Nie chciałam zaczynać biznesu z kredytami. Miałam też szczęście do lokalu: właścicielowi zależało na rewitalizacji tego miejsca i pomógł mi w remoncie – mówi Anna.

W biznesie pomagał i pomaga Annie mąż Michał, również absolwent Politechniki, który skądinąd prowadzi własny interes w zupełnie innej branży. – Biznes żony to salon kosmetyczny, ale w jego prowadzeniu bardzo przydaje się wiedza z zarządzania i marketingu, więc lata studiów na politechnice nie poszły na marne – mówi Michał. – Na pewno trzeba umieć wykorzystywać wszystkie swoje talenty, wiedzę i umiejętności. Dla mnie mój salon to całe moje życie, dlatego jestem zaangażowana na 100% i mam nadzieję, że efekty tego są widoczne – dodaje Anna.

Anna, podobnie jak wielu innych przedsiębiorców, narzeka na biurokratyczną papierologię oraz inne niespodziewane kłopoty – Nie ukrywam, były momenty zwątpienia, wszystko się przeciągało, co krok pojawiały się nowe problemy, dlatego działalność rozpoczęłam z kilkumiesięcznym opóźnieniem – mówi właścicielka salonu. – Na początku nie miałam zadowalających dochodów, musiałam więc zadbać o promocję salonu. Udało mi się na szczęście przekonać wiele osób do moich usług. Teraz mam już liczną grupę stałych klientów; są to przeważnie kobiety, ale coraz śmielej zaglądają do nas panowie. Anna nie ma zamiaru spocząć na laurach, dlatego cały czas uczy się, poznaje nowe techniki i wprowadza nowoczesne zabiegi. – W mojej branży nowość goni nowość, dlatego muszę być na bieżąco ze wszystkimi trendami – dodaje Anna.

W salonie „Glamour” pracują trzy osoby wliczając właścicielkę. Niewykluczone, że potrzebni będą nowi pracownicy, ponieważ Anna chce poszerzyć ofertę zabiegów kosmetycznych. – Praca w salonie zajmuje mi w zasadzie cały czas, odkąd prowadzę ten biznes nie mam wolnego a i tak wydaje mi się, że jest jeszcze coś  do zrobienia. Dla właściciela prowadzenie gabinetu to nie tylko sama kosmetologia, ale cały szereg spraw finansowych, księgowych,  podatkowych i jeszcze wielu innych. Ale nie mogę stracić tego, co osiągnęłam i dlatego jestem nastawiona na rozwój mojej firmy – kończy Anna.

LP

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności16 września 202518:31

Racibórz w strategii Polski do 2035 r. – Woś apeluje o mocniejsze wsparcie dla miasta

Racibórz w strategii Polski do 2035 r. – Woś apeluje o mocniejsze wsparcie dla miasta - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
3
Racibórz:

Poseł i raciborzanin Michał Woś (PiS) zwraca uwagę na projekt średniookresowej strategii rozwoju kraju – „Strategię Rozwoju Polski do 2035 r.” – przekazany niedawno do konsultacji publicznych. Jego zdaniem zapisy dotyczące Raciborza są zbyt lakoniczne, a miasto potrzebuje silniejszego wsparcia w zakresie funkcji gospodarczych i rozwojowych.

red.
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 12.09.2025
11 września 202521:00

Nasz Racibórz 12.09.2025

Nasz Racibórz 05.09.2025
5 września 202507:46

Nasz Racibórz 05.09.2025

Nasz Racibórz 29.08.2025
28 sierpnia 202523:30

Nasz Racibórz 29.08.2025

Nasz Racibórz 22.08.2025
21 sierpnia 202521:10

Nasz Racibórz 22.08.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.