Najnowsze wiadomości

Kultura i edukacja25 maja 201913:45

Na deszczową pogodę najlepsza stolica

Na deszczową pogodę najlepsza stolica  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
Racibórz:

15 maja uczniowie klas II Szkoły Podstawowej nr 4 wybrali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Obejrzeli najciekawsze zabytki i dowiedzieli się, gdzie mieszka Robert Lewandowski.

- Pierwszym obiektem, który zwiedzaliśmy był Stadion Narodowy. Ponieważ wśród nas jest wielu kibiców piłki nożnej, wizyta na tym stadionie była spełnieniem marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę robi wrażenie. Metrem, co było dużym przeżyciem, pojechaliśmy do centrum stolicy. Tam zwiedzaliśmy Pałac Kultury i Nauki. Z wysokości trzydziestego piętra oglądaliśmy panoramę stolicy, a pan przewodnik opowiadał nam wiele ciekawostek o Warszawie i pokazał gdzie mieszka Robert Lewandowski. Następnie autokar przewiózł nas w okolice Placu Zamkowego. Widzieliśmy Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta i Pomnik Syrenki. Na dziedzińcu zamkowym był dzwon spełniający życzenia, pod warunkiem że skacze się dookoła niego na jednej nodze, więc skakaliśmy - jedno życzenie, jedno kółko na jednej nodze, a deszcz padał i padał i padał.... Kolejnym ciekawym obiektem był Pałac Prezydencki na Krakowskim Przedmieściu oraz zespół pałacowo-ogrodowy Łazienki Królewskie z pomnikiem Fryderyka Chopina i ławką grającą utwory tego wielkiego kompozytora. Zmęczeni, ale pełni wrażeń pojechaliśmy do hostelu. Po pysznej kolacji i ciepłej kąpieli przyszła pora na odpoczynek, rozmowy, gry i opowiadanie, czasem nawet strasznych historyjek. Drugiego dnia pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, którego misją jest rozbudzanie ciekawości poznania świata i uczenia się. Mieliśmy okazję wykonania wielu doświadczeń naukowych, a także mogliśmy zobaczyć mechanizmy funkcjonowania organizmu ludzkiego. To był ostatni punkt programu naszej wycieczki. Szczęśliwi i trochę stęsknieni wyruszyliśmy w drogę powrotną do naszych rodziców - czytamy w relacji z SP4 przesłanej do redakcji.

Autor: Grzegorz Wawoczny, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.