Rząd przyjął zmiany w programie przystankowym. Wypadły raciborskie inwestycje

Rząd przyjął zmiany w Programie budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025. Z listy rezerwowej na podstawową zostały przesunięte 43 inwestycje. Niestety, wypadły z niej zadania w powiecie raciborskim.
Wśród inwestycji, które znalazły się na liście podstawowej Programu znalazły się m.in. budowa nowych przystanków w Krakowie i w Żarach oraz modernizacje istniejących przystanków, m.in. Chełm, Dąbrowa Białostocka i Augustów.
Wypadły trzy przystanki na linii 151 z Chałupek do Raciborza - w Rudyszwałdzie, Roszkowie i Raciborzu Ostrogu. Miały kosztować 10 mln zł. - Realizacja niemożliwa z przyczyn technicznych - podano w uzasadnieniu. Przystanek Racibórz Ostróg miał powstać w rejonie ulicy Rybnickiej. Został natomiast projektowany przystanek Racibórz Fabryczny w rejonie ul. Eichendorffa.
W 2021 r. zostały podpisane umowy na realizację 20 inwestycji ujętych w Programie Przystankowym. Ich łączna wartość to 52,04 mln zł. 9 z nich dotyczy budowy nowego przystanku lub peronu, zaś 11 umów opiewa na modernizację. Dla kolejnych 24 lokalizacji zostały ogłoszone postępowania przetargowe o łącznej wartości 129,50 mln zł.
W marcu, przypomnijmy, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na prace projektowe linii kolejowej nr 151 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Projekt ubiega się o dofinansowanie z europejskiego instrumentu CEF „Łącząc Europę” - informuje biuro prasowej PKP PLK. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na przełomie III i IV kwartału br. Zakończenie prac projektowych zaplanowano pod koniec 2023 r.
Planowana inwestycja usprawni podróże i przewozy towarów od Kędzierzyna-Koźla w stronę Chałupek i granicy z Czechami. Podróżni skorzystają z wygodnych stacji Kędzierzyn-Koźle, Racibórz i Chałupki, które zostaną dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
W ramach prac planowana jest wymiana torów i sieci trakcyjnej na ok. 54-kilometrowej trasie. Efektem zadania będzie zwiększenie prędkości pociągów ze 120 do 160 km/h dla składów pasażerskich. Pociągi towarowe mogłyby kursować z prędkością do 120 km/h. Wpłynie to pozytywnie na wybór kolei jako ekologicznego i konkurencyjnego środka transportu. Dzięki inwestycji, na tory będą mogły wyjechać dłuższe pociągi do 780 m. Przebudowa obiektów inżynieryjnych umożliwi przejazdy cięższym składom. Wpłynie to na wzrost efektywności kolejowego transportu. Więcej towarów szybciej i sprawniej wyjedzie z woj. opolskiego i śląskiego w stronę granicy z Czechami.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz