Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności4 czerwca 201817:36

Modernizacja stacji Racibórz. Drugie podejście PKP

Modernizacja stacji Racibórz. Drugie podejście PKP  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków – na linii kolejowej E-59. Szacowana wartość zamówienia to 4 000 000 zł netto - informuje branżowy portal silesiainfotransport.

Jest to drugie podejście do przetargu, którego celem jest wyłonienie wykonawcy dla opracowania dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Racibórz wraz z elementami infrastruktury kolejowej. Oprócz samej stacji Racibórz, przebudowana zostanie infrastruktura na odcinku ok. 2,5 km. Sam wjazd na stację od strony Kędzierzyna-Koźla/Rybnika zostanie przebudowany w sposób pozwalający podnieść prędkość wjazdową w perony stacyjne. Poprawione zostaną łuki i rozjazdy dostosowując je do prędkości od 60 km/h do 80 km/h oraz skrajnie torów. Z tego powodu zburzony zostanie budynek nastawni Ra1 a początek krawędzi peronowej zostanie przesunięta o ok. 50 m. Z planów projektowych wynika że do wyburzenia są też nastawnie Ra2, Ra11 i RA. Realizacja zamówienia ma na celu osiągnięcie parametrów eksploatacyjnych dla pociągów osobowych – 120 km/h i pociągów towarowych – 100 km/h. Mimo ograniczenia do 120 km/h, cała infrastruktura w kierunku Chałupek będzie i jest obecnie przygotowywana do parametrów 160 km/h, które w przyszłości może będą wprowadzone.

Plan Transportowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa zakłada kursowanie od 2 do nawet 4 par całorocznych pociągów dalekobieżnych kończących swój bieg w Raciborzu, dlatego peron II wydłużony zostanie z 200 m obecnie do 400 m, gdzie przewiduje się obsługę relacji dalekobieżnych. Dodatkowo przewiduje się obsługę 2 pociągów regionalnych przy jednej krawędzi peronowej, stąd peron II zostanie podzielony semaforami na sekcje: 200 m (od strony północnej) + 50 m drogi ochronnej + 150 m.

Długość peronu I zakłada się na 150 m + 50 metrów rezerwy pod ewentualną rozbudowę w kierunku północnej (wyjazd w kierunku Kędzierzyna-Koźla/Rybnika). W sumie krawędź peronowa będzie miała minimum 250 m, ponieważ przedłużeniem peronu I będzie peron Ia (obecnie peron III) który w założeniach ma długość 100 m krawędzi peronowej.

UWAGA! Przy peronie na torze zakończonym kozłem oporowym przewiduje się obsługę potencjalnych pociągów regionalnych z kierunku Głubczyce/Racławice Śląskie (strona południowa). To dobra wiadomość, jeśli w projekcie wspomina się o kierunku w którym aktualnie nie odbywa się ruch pociągów pasażerskich.

Otwarcie kopert z ofertami w przetargu nastąpi 09 lipca, zaś zakończenie całej inwestycji planowane jest na ostatni dzień października 2019 roku.

#silesiainfotransport.pl

Autor: silesiainfotransport.pl, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 25.04.2025
24 kwietnia 202516:50

Nasz Racibórz 25.04.2025

Nasz Racibórz 18.04.2025
17 kwietnia 202522:23

Nasz Racibórz 18.04.2025

Nasz Racibórz 11.04.2025
14 kwietnia 202520:31

Nasz Racibórz 11.04.2025

Nasz Racibórz 04.04.2025
3 kwietnia 202518:29

Nasz Racibórz 04.04.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.