Strategia marki Raciborza - Synergia nakreśliła kierunki

Po konsultacjach z przedstawicielami różnych środowisk wynajęta przez magistrat lubelska firma Synergia przedstawiła trzy idee wskazujące kierunek budowy marki Racibórz.
Swoje propozycje Synergia zaprezentowała 9 kwietnia podczas spotkania w ratuszu. Racibórz miasto dobrej codzienności - idea pierwsza nawiązująca do koncepcji miasta wygodnego (livable city). Za przykład podano Rochester w Minnesocie i Gandawę w Belgii. - Działania należy podjąć we wszystkich aspektach jakości życia - wskazała Synergia. Powinien im towarzyszyć przekaz "Racibórz jako miasto zapewnia to, co duże miasta, ale na mniejszą skalę".
Europejski Racibórz - idea druga biorąca za wzór Greifswald i Stralsund w Niemczech. Tu komunikacja powinna kierowana na zewnątrz. Racibórz ma być pokazywany jako miasto otwarte, kierujące się europejskimi wartościami. - Pokazujemy czym jest Racibórz dla Polski i Europy - napisali specjaliści z Lublina.
Siła nasza leży w nas samych (cytat Arki Bożka z jego pomnika) – Twórz(my) Racibórz - idea trzecia, wedle której mieszkańcy sami mają uwolnić energię miasta. Tu jako przykłady podano Canberrę w Australii oraz Edmonton w Kanadzie. Treścią przekazu ma być miasto ludzi z potencjałem, aktywnych, pełnych pomysłów, którzy wspólnie tworzą Racibórz.
Wkrótce zapadną decyzje, jaki obrać kierunek w działaniach władz.
(w)
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany