Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności3 marca 201108:48

Z tym panem nie pojedzie, bo on cuchnie

Z tym panem nie pojedzie, bo on cuchnie - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Klientka hipermarketu zażądała zwrotu gotówki, bo wędlina była za tłusta. Inna kobieta zamówiła taksówkę, ale nie chciała do niej wsiąść, bo kierowca nieładnie pachnął. W maju w Empiku mężczyzna chciał zwrotu gotówki za wypełniony już kalendarz. Kiedy jeszcze raciborzanie składają reklamacje?

– Przychodzą do mnie konsumenci z różnymi problemami. W ubiegłym roku najczęściej psuły im się buty. Nie tylko zimowe, ale i przejściowe oraz letnie. Dotarło też do mnie wiele skarg na sprzęty RTV oraz usługi telekomunikacyjne, finansowe i oferty biur podróży – wylicza Joanna Urban, powiatowy rzecznik praw konsumentów w Raciborzu.

Rzecznik praw konsumenta stara się rozwiązywać każdy problem. Są jednak takie, w których udowodnić winę sprzedawcy czy usługodawcy się nie da. – Kiedyś przyszła do mnie kobieta, która bardzo przekonująco opowiadała, jak w automyjni uszkodzili jej samochód. Sprawa z pozoru błaha, ale udowodnić się jej nie dało – opowiada Urban. Kobieta mieszka blisko myjni, jest jej stałą klientką, dlatego zostawiła tam samochód i sama poszła do domu. Wieczorem jeden z pracowników zakładu przywiózł czyściutki samochód pod jej adres. Rano właścicielka pojazdu zauważyła porysowany lakier. – Przyszła do mnie, przedstawiła sprawę. Nic jednak nie dało się zrobić, bo nie miałyśmy dowodów. Gdyby rysę zauważyła zaraz po tym, jak pracownik przywiózł samochód, miałybyśmy dowód – wyjaśnia rzecznik. – A tak, każdy mógł to zrobić – dodaje.

Nie wszystkie reklamacje trafiają na biurko Joanny Urban. Jest wiele takich, z którymi sprzedawcy czy usługodawcy radzą sobie sami. – Parę miesięcy temu przyszła do nas oburzona klientka, żądając zwrotu pieniędzy za krakowską suchą, którą kupiła dzień wcześniej – opowiada jedna z pracownic stoiska wędliniarskiego w hipermarkecie Auchan. Kobieta stwierdziła, że wędlina jest za tłusta. – Tłumaczyliśmy jej z koleżanką, że nie zwracamy gotówki i jedynie może pójść ze skargą do działu obsługi klienta. Ale ta nas nie słuchała, w końcu musieliśmy zawołać ochronę – opowiada pracownica Auchan.

Z opornymi i niezadowolonymi z nabytego towaru klientami często zmagają się pracownice drogerii Rossmann. – Ludzie przynoszą do połowy zużyty płyn do płukania czy proszek do prania, twierdząc, że nie odpowiada im zapach i chcą zwrotu pieniędzy. Podobnie robią z płynami do kąpieli, a nawet perfumami i to tymi z „wyższej półki” – przytacza przykłady Dominika. Co w takiej sytuacji robią pracownicy drogerii? – Nie możemy oczywiście przyjąć takiego towaru, a co więcej zwrócić pieniądze. Pozostaje nam tylko odesłać taką osobę do kierownictwa naszego sklepu – podkreśla pracownica Rossmanna. 

Nietypowe reklamacje zdarzają się też w raciborskim Empiku. – W maju ubiegłego roku przyszedł do nas mężczyzna z kalendarzem. Zażądał zwrotu gotówki, bo odklejała mu się okładka, nie chciał go jednak oddać na wymianę, bo miał tam wpisane swoje informacje – wspomina pracownica Empiku. Często niezadowolonymi klientami są też nastolatkowie. – Kupują gry komputerowe z jednorazowym kodem, po czym przegrywają je i przychodzą po zwrot gotówki – zauważa Łukasz, pracownik Empiku. 

Jak się okazuje niezadowoleni klienci trafiają się również taksówkarzom. – Codziennie spotykamy się z narzekaniami naszych pasażerów. Szczególnie na ceny taryfy oraz na zbyt starych kierowców. Niektórzy klienci przez to nie chcą płacić i piszą na nas skargi do urzędu miasta – przyznaje pan Achim, taksówkarz od wielu lat. – Całkiem niedawno do naszej korporacji zatelefonowała kobieta i poinformowała dyżurnych, że chce, aby przyjechał po nią inny taksówkarz, bo ten nieładnie pachnie – przytacza jeden z przykładów taksówkarz Tadeusz z Raciborza.

Justyna Korzeniak

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport8 czerwca 202520:21

Sportowe podsumowanie weekendu

Sportowe podsumowanie weekendu - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

W wyższych ligach rozegrano ostatnie mecze bieżącego sezonu. Emocji nie brakowało także w rozgrywkach niższych klas Podokręgu Racibórz i Rybnik. Sprawdź, jak poradziła sobie drużyna, której kibicujesz.

(greh)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 06.06.2025
5 czerwca 202521:47

Nasz Racibórz 06.06.2025

Nasz Racibórz 30.05.2025
29 maja 202517:46

Nasz Racibórz 30.05.2025

Nasz Racibórz 23.05.2025
22 maja 202518:47

Nasz Racibórz 23.05.2025

Nasz Racibórz 16.05.2025
15 maja 202521:18

Nasz Racibórz 16.05.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.