Wczoraj ruszyła modernizacja linii kolejowej z Chybia do Nędzy/Turza
Wczoraj rozpoczęła się jedna z największych inwestycji kolejowych w naszym regionie, czyli modernizacja torów kolejowych i infrastruktury na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze. Koszt prac szacowany jest na niespełna pół miliarda złotych, a wykonawca ma do dyspozycji 22 miesiące by zrealizować zadanie.
Prace obejmą linie kolejowe nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze. W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie 60 km linii kolejowej. Inwestycja obejmie w różnym zakresie stacje i przystanki kolejowe. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 18 odnowionych i komfortowych peronów. Obiekty będą wyposażone w elementy małej architektury i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Inwestycja obejmuje również rewitalizację 30 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów). W ramach prac wymieniona zostanie również sieć trakcyjna. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem i przebudowa przejazdów kolejowych wpłynie na poprawę poziomu bezpieczeństwa. Nowe rozjazdy, wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów w zimie.
Zgodnie z harmonogramem, początek inwestycji wyznaczono na wczoraj. Nic dziwnego, że w Chybiu pojawił się zaprzyjaźniony z nami Sławek Czylok, którego zdjęcia prezentujemy, by potwierdzić fakt, że przygotowania do „wejścia” na tory na LK 157 od strony Chybia ruszyły pełną parą.
Dodajmy, że zadanie inwestycyjnego podzielone została na 3 etapy:
Etap 1: odcinek Chybie – Żory (LK nr 157, 689 i 159) – wykonanie robót w przeciągu 8 miesięcy od rozpoczęcia remontu. W trakcie trwania tego etapu zostanie również kompleksowo wymieniona sieć trakcyjna na linii kolejowej nr 173 odcinku Rybnik – Sumina.
Etap 2: odcinek Żory – Rybnik (LK nr 148 ) – wykonanie robót w ciągu 7 miesięcy odo zakończeniu etapu 1.
Etap 3: odcinek Rybnik – Nędza / Turze (LK nr 173, 140 i 691) – plany obejmują wykonanie rewitalizacji w ciągu 7 miesięcy po zakończeniu etapu 2.
Po zakończeniu prac zwiększy się przepustowość linii, a pociągi pasażerskie pojadą ponad 100 km/h, co wpłynie na skrócenie czasu przejazdu w komunikacji pasażerskiej a także płynny przejazd pociągów towarowych, które są głównymi użytkownikami remontowanego szlaku.
Prace wykona konsorcjum firm: Trakcja PRKiI, Comsa, ZUE i Strabag, a my chcemy Was poinformować, ze dzięki przychylności wykonawcy przedstawiciele naszego portalu na pewno kilkakrotnie pojawia się w miejscu prac, by obszernie i solidnie pokazać jak wygląda taki olbrzymi remont.
źródło: silesiainfotransport.pl
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany