Nowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu przy Mechaniku dopiero w przyszłym roku

100 tys. zł przekaże miasto województwu śląskiemu na opracowanie dokumentacji przebudowy skrzyżowania Bosacka-Armii Krajowej-Zamkowa. Ta ostatnia ulica będzie w tym roku przebudowana i prawie na całej długości dwupasmowa. Na razie jednak ruch pozostanie jednokierunkowy.
Bosacka oraz Armii Krajowej to drogi wojewódzkie i to właśnie Zarząd Dróg Wojewódzkich musi opracować koncepcję a potem dokumentację na przebudowę skrzyżowania przy Mechaniku. Zamkowa bowiem wzdłuż szkoły aż do skrzyżowania z Morawską będzie dwukierunkowa. Kiedy? Najwcześniej w przyszłym roku. Na dzisiejszej sesji radni zgodzili się przekazać do Katowic 100 tys. zł na przeprowadzenie niezbędnych prac projektowych.
Mimo iż dopiero w przyszłym roku z Zamkowej będzie można wjechać na skrzyżowanie przy Mechaniku to i tak miasto już w tym roku przeprowadzi remont tej drogi. Po jego zakończeniu Zamkowa jakiś czas pozostanie więc nadal jednokierunkowa.
Przypomnijmy, że prace na Zamkowej będą prowadzone w dwóch etapach:
- I etap od skrzyżowania z ulicą Armii Krajowej aż za wjazd na teren browaru
- II etap od wjazd na teren browaru aż do projektowanego wjazdu na parking budowanego Aquaparku
I ETAP
- jezdnia ulicy z kostki granitowej dużej 15/17 cm;
- chodnik usytuowany od strony parku (lewej) z płyt granitowych płomieniowanych gr. 6 cm układanych bez przerw z bocznym obramowaniem wykonanym z kostki granitowej drobnej (4/6 cm);
- chodnik od strony prawej z kostki betonowej czerwonej gr. 8 cm wraz z wejściem do budynku Zespołu Szkół Mechanicznych. Chodnik ten będzie służył jako ciąg pieszo-rowerowy;
- W rejonie wejścia do Zamku Piastowskiego w celu uspokojenia ruchu powstanie wyniesienie jezdni lokalizując na nim przejazd dla rowerów oraz przejście dla pieszych. Wyniesienie - jak napisał projektant - należy wykonać 12 cm z kostki granitowej dwukolorowej w pasy czerwono-szare o szerokości 50 cm a centralnie w środku wykonać przejazd dla rowerów z kostki betonowej czerwonej gr 8 cm w obramowaniu z bloków granitowych szarych o wymiarach 11/22/60 cm. Na wewnętrznym łuku ulicy należy zamocować w odległości 50 cm od krawężnika słupki żeliwne zabezpieczające przed wjazdem na chodnik;
- na zakręcie w rejonie budynku bramnego zamku, od strony Mechanika, zostaną ścięte dwa drzewa;
- przewidziano zmianę charakteru ulicy na podstawowej jej części to jest z jednokierunkowej na dwukierunkową. Dotyczy to części ulicy od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej aż do skrzyżowania z ul. Morawską.
II ETAP
Na tym odcinku ulicy jezdnia wykonana zostanie z asfaltobetonu i wzdłuż linii podziału na dwa rodzaje nawierzchni ułożony zostanie na płask krawężnik kamienny. Na tym etapie zaprojektowano jednostronny chodnik z prawej strony o szerokości 3,00 m do skrzyżowania z ulicą Morawską, który na odcinku do wjazdu na OSiR stanowi ciąg pieszo - rowerowy. Występujące zjazdy indywidualne do posesji wykonane będą w poziomie chodnika obniżając krawężnik do wysokości nad jezdnią do 3 cm. Z drugiej strony jezdni ulicy, na której są zjazdy publiczne do browaru i do stadionu zaprojektowano, w ramach miejsca, parkingi dla samochodów osobowych oraz chodnik z kostki betonowej typu behaton. Jest to podyktowane tym, że chodnik przy Aquaparku też jest wykonany z kostki betonowej szarej typu behaton. Parking dla samochodów i miejsce postoju autobusów należy wyłożyć kostką betonową szarą gr 8cm wykonując pasy podziału na stanowiska z kostki czerwonej. Na parkingu wydzielono jedno stanowisko dla osób niepełnosprawnych.
opr. waw
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany