Aktualności | Pokaż listę wszystkich wiadomości » |
Urząd ujawnił, ile zapłaci za kamienie przy ścieżce rowerowej
To odpowiedź na interpelację radnego Michała Kuligi. - Czy rozważano możliwość zamontowania tam innych blokad, które uniemożliwiałyby pojazdom mechanicznym wjazd na ścieżkę rowerową? - pytał też rajca.
- Zdaniem wielu raciborzan, którzy bardzo chętnie korzystają ze wspomnianej drogi rowerowej, ułożenie tych kamieni jest nie tylko niefortunne, ale przede wszystkim niebezpieczne dla użytkowników. Pragnę zwrócić uwagę, że ścieżka rowerowa jest nieoświetlona co także wpływa na bezpieczeństwo. Warto także rozważyć by w przyszłości ustawić w dogodnym miejscu ławkę, na której można by usiąść i odpocząć - dodał Michał Kuliga.
Dalej była seria pytań: czy wspomniane kamienie były zaplanowane w początkowym projekcie budowy ścieżki rowerowej, ale jeśli nie, to na którym etapie wprowadzono do realizacji ten pomysł, kto wydał taką decyzję i czyj to był pomysł, w jakim celu postawiono na całym odcinku ścieżki rowerowej te kamienie i czy nie można było zamiast tego postawić ławek, jaki był koszt tego zadania, czy rozważano możliwość zamontowania tam innych blokad, które uniemożliwiałyby pojazdom mechanicznym wjazd na ścieżkę rowerową?
- Ułożenie bloków kamiennych wzdłuż ścieżki rowerowej do Łężczoka nie było przewidziane w pierwotnym projekcie - odpowiada prezydent Dariusz Polowy. - W trakcie realizacji zadania wielokrotnie stwierdzono nieuprawnione przejazdy pojazdów po nowo wykonanej nawierzchni ścieżki rowerowej. Ścieżka była też wykorzystywana przez pojazdy wykaszające pobocze i rowy pasa drogowego drogi wojewódzkiej DW 919. Przejazdy te powodowały dewastację ścieżki rowerowej, polegającą na powstawaniu spękań oraz ukruszeń krawędzi nawierzchni. Sytuacja taka miałaby niebagatelny wpływ na trwałość obiektu i jego stan techniczny. W związku z powyższym szukano rozwiązania problemu. Rozważano możliwość wykonania nasadzeń drzew, krzewów lub żywopłotu, zamontowanie barier lub słupków stalowych oraz ułożenia wzdłuż ścieżki rowerowej bloków kamiennych. Po dyskusji i przeanalizowaniu tych wariantów ustalono, że najlepszym, najtańszym i najbardziej skutecznym rozwiązaniem będzie zastosowanie głazów kamiennych w odległości około 1,0 m od krawędzi ścieżki, tj. poza skrajnią trasy rowerowej. Takie rozwiązanie było już wcześniej zastosowane przy przebudowie ulicy Szczecińskiej, czy na bulwarach nadodrzańskich i nie wzbudzało kontrowersji. Koszt wykonania zabezpieczenia w postaci bloków kamiennych, uniemożliwiającego wjazd pojazdów rolniczych na ścieżkę rowerową do Łężczoka wyniesie 7.747,00 złotych brutto. Umowny termin zakończenia zadania upływa w dniu 30 września 2019 r. - objaśnił prezydent.
Komentarze (0) |
Komentarze społecznościowe |
Najczęściej czytane artykuły |
A w Krzanowicach świąteczny kiermasz [FOTO]
Pełna sala gimnastyczna gości, na stole kawa i słodkie wypieki, a na scenie uczniowie miejscowej Szkoły Podstawowej. W Krzanowicach zorganizowano dziś kiermasz.
Więcej »Roztańczony jarmark ze Źródłem [FOTO]
Drugi, ostatni dzień raciborskiego Jarmarku Bożonarodzeniowego, wypełniły występy sceniczne, obok zespołów DFK, także raciborskiego Źródła. Wieczorem zabrzmiały kolędy.
Więcej »Trzy samochody zderzyły się na rondzie na Słowackiego [FOTO]
AKTUALIZACJA. Dwa ople i jeden volkswagen - na rondzie w ciągu ul. Słowackiego, w sąsiedztwie PWSZ, doszło tuż po 13.00 do poważnego zdarzenia drogowego.
Więcej »Z powodu roweru ma prokuratora na karku
Zderzenie w Makowie, pożar w Tworkowie, dachowanie w Roszkowie
Aktualizacja. Trzy poważne interwencje odnotowali dziś raciborscy strażacy. Do jednej konieczne było zadysponowanie zastępu z Wodzisławia Śląskiego.
Więcej »Numery archiwalne | Pokaż listę wszystkich numerów » |
Zobacz także |

Komentarze |
Co piątek w ponad stu punktach i największych zakładach pracy 10-13 tysięcy egzemplarzy gazety!
Telegraf | Pokaż wszystkie » |