Raciborski PKS dał podwyżki. Chce obrony przed konkurencją

Mimo wzrostu cen oleju napędowego na koniec roku spółka prognozuje zysk netto. Pracownicy dostali 300 zł brutto podwyżki. Nie ma problemu z kierowcami. Władze szukają sposobu na zabezpieczenie przed konkurencją.
- W II kwartale sytuacja finansowa spółki była stabilna - poinformował zarząd powiatu prezes Damian Knura. - Spółka powróciła do normalnego, bieżącego funkcjonowania. W stosunku do I kwartału zwiększyła się liczba pasażerów w autobusach. Powrót uczniów do normalnych zajęć stacjonarnych w szkołach spowodował automatyczny wzrost przychodów, szczególnie z biletów ustawowo-ulgowych. Zwiększyły się również przychody z działalności komercyjnej. Po zatwierdzeniu dwóch wniosków o wypłatę rekompensaty wynik finansowy za I półrocze 2022 r. wyniósł ok. 146 000 zł. Jednocześnie prezes zwrócił uwagę na wzrost kosztów cen usług i eksploatacji taboru w związku z utrzymującymi się wysokimi cenami oleju napędowego - czytamy w protokole z posiedzenia. Wynik na koniec 2022 r. ma być dodatni.
Miesięczny koszt podwyżek to około 150 tys. zł. Powiat chce, by pokryć je ze zwiększonych rekompensat od gmin.
- Ze względu na wzrost inflacji oraz oczekiwania płacowe załogi wprowadzono podwyżkę płac w wysokości 300,00 zł brutto do stawki zaszeregowania. Podwyżka została wprowadzona od 1 lipca 2022 r., co uspokoiło sytuację kadrowo-płacową spółki - zapewnił prezes.
Władze powiatu, który jest głównym udziałowcem spółki, widzą zagrożenie w działalności prywatnych firm transportowych, zainteresowanych rynkiem przewozowym w regionie, szczególnie w zakresie przewozów szkolnych. - Może to stanowić zagrożenie dla funkcjonującej komunikacji powiatowej, gdyż prywatne firmy zainteresowane są tylko obszarem o największym potencjale finansowym - ostrzega zarząd.
- Należy rozważyć założenie związku powiatowo-gminnego mającego na celu organizację komunikacji w Powiecie Raciborskim oraz między innymi w obszarze Powiatu Głubczyckiego, a także terenów graniczących z powiatem. Tym bardziej że ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej przyznaje pierwszeństwo w objęciu dopłatą organizatorom w następującej kolejności:
1) gminy;
2) związki międzygminne;
3) związki powiatowo-gminne;
4) powiaty;
5) związki powiatów;
6) województwa - czytamy w protokole z obrad zarządu.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz