CRIS dalej poprowadzi raciborski inkubator przedsiębiorczości
Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych (CRIS) z Rybnika to jeden z dwóch podmiotów obok Raciborskiej Izby Gospodarczej, który złożył oferty do ogłoszonego przez prezydenta konkursu na prowadzenie działań wspomagających rozwój gospodarczy i przedsiębiorczość w Raciborzu. Warunkiem była działalność non-profit. CRIS dostanie z miasta 140 tys. zł. Jakie działania zostaną podjęte?
To określiło zarządzenie prezydenta Dariusza Polowego z grudnia 2019 roku. Inkubator Przedsiębiorczości w Raciborzu ma następujące zadania:
- prowadzenie kampanii promującej działalność Inkubatora Przedsiębiorczości w mediach;
- bieżąca promocja gospodarczą Miasta Racibórz i działalności Inkubatora Przedsiębiorczości poprzez prowadzenie serwisu Przedsiębiorczy Racibórz oraz media społecznościowe, w tym:
a) przygotowywanie i publikowanie aktualności i komunikatów gospodarczych (wraz z opracowamem niezbędnych grafik) na podstawie ogólnodostępnych danych Miasta Racibórz oraz danych związanych z działalnością Inkubatora Przedsiębiorczości;
b) informowanie o nadchodzących wydarzeniach i inicjatywach o charakterze gospodarczym organizowanych przez Inkubator Przedsiębiorczości oraz innych wskazanych przez Miasto Racibórz, udział w tych wydarzeniach wraz z przygotowywaniem i umieszczaniem na stronie fotorelacji i/lub filmów;
c) bieżące promowanie oferty Inkubatora Przedsiębiorczości oraz Miasta Racibórz skierowanej do przedsiębiorców i osób zainteresowanych podjęciem działalności gospodarczej;
- zapewnienie trwałości funkcji transgranicznej prowadzenie działu o roboczej nazwie i umieszczanie w ramach dostępności informacji podejmowanych przez Partnerów czeskich z tłumaczeniem tekstów w obie strony;
- komunikacja z użytkownikami serwisu Przedsiębiorczy Racibórz poprzez uzyskanie w skali roku minimum 4000 nowych unikalnych użytkowników oraz zbudowanie zasięgu komunikatów w skali roku na poziomie minimum 150 000 użytkowników poprzez media społecznościowe (Facebook, Youtube oraz Instagram);
- monitoring odwiedzin platformy Silesiainfo, a także serwisu Przedsiębiorczy Racibórz przez cały okres realizacji zadania poprzez system Google Analytics;
- świadczenie w siedzibie Inkubatora Przedsiębiorczości usług doradczych i informacyjnych w wymiarze średnio 32 godzin miesięcznie w zakresie związanym z prowadzeniem działalności gospodarczej, w tym m.in: funduszami na start, modelami i eksperymentami biznesowymi, marketingiem, storytellingiem, copywritingiem, costumer experience, metodą lean startup, pitchowaniem;
- współpraca z instytucjami i organizacjami obsługującymi przedsiębiorców i świadczącymi na ich rzecz usługi (w tym Powiatowy Urząd Pracy, Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, Operatorzy Funduszy Unijnych skierowanych do przedsiębiorców) poprzez organizację spotkań informacyjnokonsultacyjnych/dyżurów tych instytucji w Ośrodku Współpracy Gospodarczej oraz udział w wydarzeniach przez nich organizowanych;
- organizacja i przeprowadzenie we współpracy z Miastem Racibórz konkursu na „Najlepszy biznesplan" (lub inna nazwa, nagrody w konkursie ufundowane zostaną przez Miasto Racibórz jako współorganizatora konkursu);
- organizacja co najmniej 12 eventów gospodarczych i spotkań biznesowych (w terminach i miejscach uzgodnionych z Miastem Racibórz):
a) promujących postawy przedsiębiorcze wśród uczniów raciborskich szkół i uczelni wyższych;
b) promujących przedsiębiorczość wśród osób zamierzających podjąć własną działalność gospodarczą;
c) promujących Konkurs na „Najlepszy biznes plan";
d) skierowanych do przedsiębiorców i osób podejmujących działalność gospodarczą dotyczących m.in. promocji i reklamy, sprzedaży, obsługi klienta, komunikacji;
- organizacja co najmniej 30 spotkań informacyjnych o tematyce m.in. prawnej, księgowej, funduszy europejskich, OWES, pisania wniosku na konkurs na najlepszy biznes plan, w tym 5 spotkań w raciborskich szkołach (szkoły średnie i zawodowe, PWSZ);
- wystawianie zaświadczeń dotyczących udzielonej przedsiębiorcy oraz przekazywanie sprawozdań z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz