Pełną parą całą dobę. Radny podpowiada jak przyspieszyć prace na raciborskich drogach

Remont drogi Racibórz-Rybnik (DW 935) i planowana budowa ronda przy Mechaniku wiążą się z utrudnieniami w ruchu. Radny Marcin Fica uważa, że rozwiązaniem byłoby przyspiszenie tempa prac.
- Zwracam się z zapytaniem, czy władze miasta wystąpiły do Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, aby budowę ronda przy Mechaniku wykonywać przez 24 godziny na dobę. W tym miejscu zabudowa mieszkaniowa jest znacznie oddalona od tego skrzyżowania i nie powodowałoby to hałasu, a skróciłby się czas remontu, a co za tym idzie i utrudnień dla kierowców - napisał radny do prezydent. Całodobowe prace chciałby również prowadzić na DW 935 Racibórz-Rybnik na odcinku od końca zabudowy miasta przez las do Pogrzebienia. - Nikt tam nie mieszka więc można taki remont robić nawet nocą, a dzięki temu skróci się czas remontu tego odcinka i korki na tym odcinku - dodaje.
- Informuję, iż w ramach prowadzonego przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach postępowania przetargowego dla wyłonienia wykonawcy dla zadania pn.: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 935, odcinek od skrzyżowania z drogą krajową nr 45 w Raciborzu w km 0+000 do granicy miasta Rybnika w km 19+680 wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego”, nie znalazły się zapisy o konieczności prowadzenia robót w trybie 24 godzin na dobę. Wymuszenie przez Zamawiającego takiej organizacji robót zdecydowanie podnosi koszty realizacji całego zadania. Jednocześnie chciałbym zauważyć, iż w przypadku braku takiego zapisu na etapie postępowania przetargowego wykluczone jest jego dopisanie po podpisaniu umowy. W związku z powyższym nie jest możliwe wyegzekwowanie od Wykonawcy prowadzenia prac w taki sposób - odpowiedział prezydent Dariusz Polowy. - W sprawie prowadzenia robót polegających na przebudowie skrzyżowania ulic Bosackiej, Armii Krajowej i Zamkowej przez 24 godziny na dobę nie zwracałem się do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach - dodał.
Po zmierzchu, do późnych godzin nocnych, prowadzone są prace przy budowie wschodniej obwodnicy Raciborza od Miedoni wzdłuż Ulgi na Ostrogu do Rybnickiej (na zdj.). W przypadku radny apeluje, by zdyscyplinować wykonawcę w kwestii czyszczenia nawierzchni jezdni po przejeżdżających ciężarówkach. Podobnie w przypadku ul. Brzeskiej, po której jeżdżą pojazdy z budowy zbiornika Racibórz.
Przebudowa DW 935 od Raciborza do Rzuchowa. Koszt 103 mln zł
W ramach inwestycji odnowiony zostanie odcinek od kanału Ulgi w Raciborzu do skrzyżowania z DW 933 w gminie Kornowac z dwupasmowym podjazdem na Kobylę. Działania obejmą m.in. przebudowę istniejącej konstrukcji jezdni z dopuszczeniem nacisku na pojedynczą oś. 11,5 tony, korektę geometrii istniejących skrzyżowań, budowę chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę zjazdów, zatok autobusowych i modernizację oświetlenia. Inwestycję zrealizuje Drog-Bud Częstochowa. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach. To zadanie ma być gotowe do końca lutego 2022 r.
Tymczasowa organizacja ruchu rondo przy Auchan - tutaj
Tymczasowa organizacja ruchu odcinek Rybnickiej wzdłuż centrum handlowego - tutaj
Tymczasowa organizacja ruchu odcinek od przejazdu kolejowego na Dębiczu do Kobylskiej - tutaj
Przebudowa skrzyżowania DW 935 z DW 919 w Raciborzu Koszt: 11 590 932 zł
Zadanie obejmuje: budowę skrzyżowania typu rondo turbinowe w miejsce istniejącego skrzyżowania skanalizowanego z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu DW935 z DW919; przebudowę drogi wojewódzkiej nr 935 na odcinku od mostu nad Odrą (bez obiektu inżynierskiego) tj. od km ~1+145 do km ~1+532; przebudowę wlotów pozostałych dróg krzyżujących się z drogą wojewódzką nr 935 tj. ulicy Zamkowej i ulicy Armii Krajowej (DW919) w zakresie niezbędnym do poprawnego dowiązania do stanu istniejącego; budowę/przebudowę chodników i ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszorowerowych; budowę oświetlenia ulicznego; budowę/przebudowę zatok przystankowych, z rezerwą miejsca na lokalizację wiatprzystankowych; budowę/przebudowę elementów systemu odwodnienia powierzchniowego; instalację urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; rozbiórkę elementów dróg i ulic; rekultywację terenów po wykonanych rozbiórkach istniejących odcinków dróg i innych urządzeń infrastruktury technicznej. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, a wykonawcą Strabag. Termin zakończenia prac listopad 2020
Komentarze (0)
Dodaj komentarz