Najnowsze wiadomości

Aktualności19 marca 201912:21

Warszawskie Centrum Nauki Kopernik w SP 1 na Ostrogu

Warszawskie Centrum Nauki Kopernik w SP 1 na Ostrogu - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Szkoła Podstawowa nr 1 na Ostrogu został wybrana spośród placówek w Polsce będących zrzeszonych w Klubie Młodego Odkrywcy, działającego pod patronatem Centrum Nauki Kopernika w Warszawie, do programu edukacyjnego „Naukobus”.

SP1 od 2014 r. współpracuje z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, w prężnie działającym w szkole Klubie Młodego Odkrywcy. Opiekun, pani Sylwia Surma brała kilkukrotnie udział w warsztatach naukowych organizowanych w Warszawie i całe swoje doświadczenie przekazuje na zajęciach swoim wychowankom. Sama również współprowadziła takie warsztaty. Teraz, dzięki jej staraniom SP1 znalazła się wśród 20 tzw. Opiekunów, którzy będą mieli okazje gościć w tym roku Naukobus lub Planetobus. Podczas trzydniowych zajęć w jednym z tych mobilnych naukowych busów dzieci i młodzież będą mogli wspólnie eksperymentować pod okiem Opiekunów, zdobywać samodzielnie wiedzę, doświadczać w nieznanym dotąd wymiarze. W całej Polsce i za granicą działa kilkaset tego rodzaju klubów, a tylko 20 zostało wybranych do tego projektu, w tym SP1. Centrum Nauki Kopernik – koordynator programu – wzmacnia rozwój KMO przy wsparciu Partnera Strategicznego Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Program Naukobus i Planetobus, to wspólne działanie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Centrum Nauki Kopernik, mające na celu umożliwienie uczniom z terenu całej Polski samodzielnego odkrywania nauki. Naukobus to mobilna wystawa składająca się z ponad 20 interaktywnych eksponatów przygotowanych i obsługiwanych przez zespół Centrum Nauki Kopernik. Dzieci poprzez eksperymenty mogą poznawać tajniki rożnych dziecin nauki. Każda wizyta trwa 2 dni. Planetobus, to mobilne planetarium, na którego sklepieniu widzowie oglądają pokazy astronomiczne, prowadzone na żywo przez edukatorów. Widzowie mogą zobaczyć niebo pełne gwiazd, poznać najciekawsze konstelacje, a także odwiedzić Międzynarodową Stację Kosmiczną. Planetobus to duży namiot o średnicy 5 metrów, w którym mieści się mieści się 30–35 osób.

Autor: SP 1, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Partnerzy portalu

Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Materiały RTK
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 29.03.2024
29 marca 202415:21

Nasz Racibórz 29.03.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.