A może by tak ekspresem do Rybnika i Katowic?

Na wstępie informujemy, że nikomu nie chcemy odbierać połączeń na linii przez Rydułtowy. Mowa tutaj jedynie o pociągach, które mogłyby uzupełniać ofertę w regionie ROW. Zresztą jeszcze paręnaście lat temu pociągi z Raciborza do Rybnika kursowały naprzemiennie linią kolejową nr 173 i 140 przez Rydułtowy. W naszym regionie na dzień dzisiejszy brakuje oferty pociągów przyspieszonych, które w krótkim czasie mogłyby nas dowieźć do stolicy aglomeracji katowickiej.
Czy takie szybkie relacje korzystające z alternatywnych tras mają podstawę egzystencji? Oczywiście, że tak. W naszym regionie jest jeszcze kilka ciekawych linii, niektóre świeżo po remoncie, które mogłyby obsłużyć całkiem interesujące połączenia. Tak jak właśnie wspominana LK 173 czy chociażby LK149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny, LK 157 i 159 Żory - Chybie albo LK 169 Orzesze Jaśkowice - Tychy.
Niestety najbardziej oblegana linia kolejowa na terenie Rybnickiego Okręgu Węglowego - mowa tutaj o LK 140 Katowice Ligota - Nędza - jest już na granicy przepustowości. Linia, która w dużej części jest jednotorowa, musi sobie poradzić z obciążeniem pociągami towarowymi i osobowymi w relacji regionalnej i dalekobieżnej. Warto więc pomyśleć o alternatywnych trasach.
Ciekawostka
Korzystając z linii alternatywnych pociąg relacji Racibórz - Jejkowice (173) - Rybnik - Orzesze - Orzesze Miasto (169) - Tychy - Katowice całą trasę mógłby pokonać w około 90 minut, biorąc pod uwagę aktualny stan infrastruktury i zakładając zatrzymanie się składu na każdej stacji. Brzmi interesująco, nieprawdaż?
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany