Uprawnienia wyborców związane ze sporządzaniem spisu wyborców

W związku z wyznaczonymi na dzień 16 listopada 2014 roku wyborami do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast informujemy o sposobie sporządzenia spisów wyborców.
Warunkiem udziału w głosowaniu jest wpisanie wyborcy do spisu wyborców. Wpisywani są do niego wyborcy wpisani do stałego rejestru wyborców prowadzonego przez gminę.
Wpis do rejestru wyborców obywatela polskiego następuje :
z urzędu – w przypadku osób zameldowanych na obszarze gminy na pobyt stały
na wniosek wyborcy złożony w urzędzie gminy właściwym na jego miejsce stałego zamieszkania w przypadku :
osób stale zamieszkujących na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały
osób stale zamieszkujących na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli ich adres zameldowania na pobyt stały
osób nigdzie niezamieszkujących przebywających stale na obszarze gminy.
Decyzję o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców wydaje wójt(burmistrz, prezydent miasta w terminie 3 dni od dnia wniesienia wniosku.
Terminy czynności wyborczych związanych z realizacją uprawnień do udziału w głosowaniu:
do dnia 27 października 2014 r. (poniedziałek)
zgłaszanie przez wyborców niepełnosprawnych zamiaru głosowania korespondencyjnego
Zgłoszenie może być dokonane ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej. Powinno ono zawierać nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL wyborcy, oświadczenie o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców w danej gminie, oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie, a także wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy. Do zgłoszenia należy dołączyć kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności. Jeżeli zgłoszenia dokonano ustnie, wyborca musi odrębnie przekazać orzeczenie urzędowi gminy.
do dnia 12 listopada 2014 roku ( środa )
składanie wniosków przez wyborców niepełnosprawnych o dopisanie do spisu wyborców w wybranym przez siebie obwodzie głosowania na obszarze gminy właściwej ze względu na miejsce stałego zamieszkania
Lokale dostosowane do potrzeb wyborców niepełnosprawnych mieszczą się w Raciborzu :
obwód nr
1. Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 1 ul. Jordana 6 - 5
2. Szkoła Podstawowa nr 15 ul. Słowackiego 48 - 10
3. Szkoła Podstawowa nr 15 ul. Słowackiego 48 - 11
4. Szkoła Podstawowa nr 18 wejście boczne ul. Ocicka 52 - 12
5. Gimnazjum nr 3 ul. Żorska 2 - 13
6. Szkoła Podstawowa nr 13 ul. Ks. Staszica 12 - 15
7. Gimnazjum nr 1 ul. Kasprowicza 4 -16
8.Zespół Szkół Ekonomicznych ul. Gimnazjalna 3 - 18
9. Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego bud. A ul. Kozielska 19 - 19
10. Szkoła Podstawowa nr 1 ul. Elżbiety 14 - 21
11. Szkoła Podstawowa nr 1 ul. Cecylii 30 - 24
do dnia 7 listopada2014 r. ( piątek )
składanie wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania
W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca składa wniosek do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) gminy, w której jest wpisany do rejestru wyborców.
Do wniosku należy dołączyć:
pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie pełnomocnictwa
kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności, jeżeli wyborca udzielający pełnomocnictwa w dniu głosowania nie będzie miał ukończonych 75 lat;
kopię zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego osobie mającej być pełnomocnikiem, jeżeli osoba ta nie jest ujęta w rejestrze wyborców w tej samej gminie co udzielający pełnomocnictwa
do dnia 12 listopada 2014 r. ( środa )
składanie przez wyborców wniosków o dopisanie ich do spisu wyborców w wybranym obwodzie głosowania na obszarze gminy właściwej ze względu na miejsce ich stałego zamieszkania. Dopuszczalne wyłącznie na obszarze okręgu wyborczego dla jego stałego zamieszkania .
Jednocześnie informuję, że każdy wyborca może sprawdzić na pisemny wniosek czy został uwzględniony w spisie wyborców w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta ( pokój nr 5 ) w terminie od dnia 27 października 2014 do dnia 10 listopada 2014 roku w godzinach pracy Urzędu.
Wszelkie informacji dotyczące uprawnień wyborców związanych ze sporządzeniem spisu wyborców można uzyskać w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Racibórz (pokój nr 5 i 15) lub pod numerem telefonu 32-7550615, 32-7550631.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany