Odpowiedź spółki Castorama

Z redakcyjnej poczty. W nawiązaniu do tekstu „Reklama Castoramy wprowadza w błąd”, który ukazał się wczoraj na Państwa portalu, przesyłam komentarz przedstawiciela spółki Castorama Polska - pisze do nas Sławomir Rogowiec, dyrektor ds. komunikacji i zarządzania zmianą Castorama Polska Sp. z o.o.
Komisja Etyki Reklamy podjęła uchwałę, zgodnie z którą Castorama Polska nie powinna w swoim spocie reklamowym emitowanym latem br. używać bez dodatkowych wyjaśnień hasła „Nikomu nie pozwolimy pobić naszych cen”. Organ rozstrzygający o zgodności przekazów reklamowych z Kodeksem Etyki Reklamy stwierdził, że przekaz ten może wprowadzać odbiorców w błąd. Castorama Polska nie zgadza się z tą decyzją, uważa ją za niesprawiedliwą oraz podjętą bez zachowania należytej staranności.
W uzasadnieniu decyzji Komisja Etyki Reklamy stwierdza m.in., że Castorama stosując w tej reklamie slogan „Nikomu nie pozwolimy pobić naszych cen” powinna stale monitorować ceny produktów. Castorama Polska realizując swoją stałą politykę handlową, spełnia ten wymóg. Spółka jest właścicielem największej sieci sklepów z asortymentem remontowo-budowlanym w Polsce, dzięki czemu jest w stanie zapewnić swoim klientom produkty o wysokiej jakości na wyjątkowo atrakcyjnych warunkach. Chcąc zrealizować zobowiązanie zawarte w haśle reklamowym, firma stale analizuje bieżącą sytuację na wszystkich lokalnych rynkach, na których działa. Slogan „Nikomu nie pozwolimy pobić naszych cen” jest więc odzwierciedleniem działań realizowanych przez firmę od wielu lat i należy do elementów docenianych przez klientów w całej Polsce.
Jednocześnie prowadząc sprzedaż w 64 sklepach w całej Polsce (57 sklepów działających pod marką Castorama i 7 działających pod marką Brico Depot), pomimo stałego monitorowania rynku, Castorama Polska uwzględnia możliwość pojawienia się pojedynczych przypadków, kiedy to klient znajdzie w innym miejscu dokładnie taki sam, ale tańszy produkt. W takiej sytuacji w ciągu 15 dni od daty dokonania zakupu w sklepie Castorama, oczywiście po okazaniu paragonu, pokrywamy różnicę cen.
Castorama Polska z pewnością odwoła się od decyzji Komisji Etyki Reklamy. Jesteśmy przekonani, że bezpośredni i stały kontakt komisji z właściwymi przedstawicielami spółki Castorama Polska podczas rozpatrywania skargi dotyczącej naszej kampanii reklamowej pozwoliłby wcześniej rozwiać wszelkie wątpliwości i mógłby spowodować, że decyzja w tej sprawie byłaby inna. Przedstawione w tym komentarzu fakty, jak i cała realizowana przez spółkę strategia handlowa są czynnikami, które w naszym przekonaniu w pełni upoważniają do zastosowania hasła „Nikomu nie pozwolimy pobić naszych cen” w reklamie analizowanej przez Komisję Etyki Reklamy.
Sławomir Rogowiec, dyrektor ds. komunikacji i zarządzania zmianą Castorama Polska Sp. z o.o.
Firma Castorama Polska Sp. z o.o. istnieje na rynku polskim od 1994 roku. Obecnie posiada 64 sklepy (w tym 57 sklepów Castorama i 7 sklepów Brico Depot) na terenie całego kraju, o łącznej powierzchni handlowej 450 tys. m2 i zatrudnia około 10 tys. pracowników. Sklepy Castorama zajmują pierwsze miejsce w kategorii DIY („do it yourself”) w Polsce, a w 2010 roku klienci skorzystali z ich oferty przeszło 44 mln razy.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany