Pracę starostwa większość oceniła na 5

Ponad 90% ankietowanych ocenia poziom usług świadczonych w raciborskim starostwie na 5 lub 4 (w skali punktowej od 5 do 1). – To bardzo dobry wynik – przyznaje dr Teresa Jemczura, koordynatorka badań. Niektórym raciborzanom marzy się jesze winda czy wydłużenie godzin pracy urzędników.
Od 21 czerwca do 7 lipca bieżącego roku studenci I roku socjologii raciborskiej PWSZ w ramach praktyk przeprowadzali badania, których celem było określenie poziomu satysfakcji klientów z usług świadczonych w Starostwie Powiatowym w Raciborzu. – Przepytano 911 osób. 23 ankiety nie zostały uwzględnione w analizie, gdyż osoby te uczesniczyły już w badaniu. Ostatecznie analizie i interpretacji poddanych zostało 888 kwestionariuszy ankiet – relacjonuje dr Teresa Jemczura, dyrektor Instytutu Studiów Społecznych PWSZ w Raciborzu.
Badanie sondażowe przeprowadzone zostało w ramach współpracy uczelni ze środowiskiem lokalnym po raz drugi. – W zeszłym roku również diagnozowaliśmy poziom satysfakcji petentów Starostwa Powiatowego w Raciborzu. W tym roku wykorzystaliśmy to samo narzędzie badawcze , by wyniki były porównywalne z zeszłorocznymi – tłumaczy wykładowca PWSZ. – Ogólnie klienci starostwa są zadowoleni z jakości świadczonych usług. Poziom zadowolenia nawet wzrósł, porównując dane z roku ubiegłego. 562 osoby oceniły pracę Urzędu na 5 punktów , a 240 na 4 punkty – kontynuuje. – Wysoko ocenione zostały przede wszystkim kompetencje urzędników, ich uprzejmość, życzliwość i kultura osobista – dodaje.
W kwestionariuszu ankiety nie zabrakło również pytania dotyczącego sugestii: “co klienci chcieliby zmienić, by usprawnić pracę urzędu”. – Najczęściej wymieniano takie uwagi jak: instalacja windy, wydłużenie godzin pracy urzędu, wprowadzenie sygnalizacji świetlnej wskazującej dostęp do stanowisk, zwiększenie liczby urzędników, by skrócić czas oczekiwania na załatwienie sprawy, umożliwienie dokonywania opłat kartą płatniczą lub kredytową, ogólnie dostępny bufet, kasy na każdym piętrze i zwiększenie ilości miejsc parkingowych – wylicza dr Teresa Jemczura, która zajęła się opracowaniem wyników badań ankietowych. Warte podkreślenia jest to, że aż 60% ankietowanych nie napotkało na żadne utrudnienia w swoich kontaktach z urzędem.
JaGA
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany