Reklama

Najnowsze wiadomości

Strony Partnerskie22 maja 201513:38

Na Wieży Pogańskiej, nad Żabim Oczkiem, pod Biskupią Kopą, czyli III b na wycieczce  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
Reklama
Racibórz:

19-21 maja to długo wyczekiwane przez uczniów klasy III b Gimnazjum nr 5 dni przygody, zabawy i odpoczynku na wycieczce do Pokrzywnej.

Na początku był jednak Prudnik i zwiedzanie miasta, zwłaszcza rynku zabudowanego kamieniczkami z XVIII wieku i wejście na Wieżę Pogańską, pozostałość po Zamku Woka z 1259 roku, skąd rozciąga się piękny widok na miasto i Góry Opawskie.

Po południu, po zakwaterowaniu w domkach w Pokrzywnej, poszliśmy szlakiem na Olszak i Żabie Oczko, które powstało w miejscu dawnego kamieniołomu. Ta dość krótka trasa była przygotowaniem kondycyjnym do sześciogodzinnej wyprawy na Biskupią Kopę następnego dnia. Wyszliśmy przed 10.00 i mimo mżawki wędrowaliśmy raźnie i wesoło. Poruszaliśmy się edukacyjną ścieżką wzdłuż Doliny Bystrego Potoku. Dużą atrakcję stanowiła  Gwarkowa Perć, czyli wspinaczka po trzydziestometrowej drabince przytwierdzonej do skały.

Po drodze mijaliśmy odkrywki skał łupkowych, lasy grądowe i łęgowe, malownicze przejścia przez mostki nad strumieniami. Widzieliśmy również najstarszą skocznię narciarską z 1931 roku. Trochę odpoczęliśmy w schronisku pod Biskupią Kopą, skąd najwytrwalsi wspięli się na szczyt położony 890 m n.p.m.

Wracamy do domu zmęczeni, ale pełni wrażeń i pozytywnej energii. Dziękujemy naszej pani wychowawczyni Jadwidze Brzezinie za zorganizowanie wycieczki, szkoda tylko, że te trzy dni minęły tak szybko...

Autor: Materiał nadesłany - klasa III b, G 5, t.besz@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Aktualności26 kwietnia 202410:00

Fascynująca multimedialna podróż w czasy śląskiego średniowiecza. Muzeum w słodowni raciborskiego zamku czynne od 1 maja - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
Racibórz:

Zgodnie z zapowiedzią, od 1 maja multimedialne muzeum w słodowni raciborskiego zamku dostępne będzie dla zwiedzających. Muzeum powstało w ramach wartego ponad 20 mln zł projektu zrealizowanego przez Powiat Raciborski. Nowoczesne ekspozycje prezentują europejski poziom. To jedna z najnowocześniejszych tego typu ekspozycji w Polsce.

Zamek Piastowski

Nasz Racibórz 05.04.2024
7 kwietnia 202412:45

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.