Z Kędzierzyna-Koźla do Chałupek, czyli pomijana linia 151, cz. 1
Dzisiaj trasa z Kędzierzyna-Koźla do granicy państwa w Chałupkach eksploatowana jest wyłącznie przez pociągi towarowe i regionalne pociągi pasażerskie. Rozumiemy, że każda linia kolejowa ma swoje większe bądź mniejsze znaczenie, ale czasem wydaje się, że ich realne możliwości są zaniżane, przez co potencjał linii nie jest w pełni wykorzystywany.
Według nas, taką linią może być właśnie LK 151 Kędzierzyn-Koźle - Chałupki/granica państwa. Ostatnimi czasy trasa skutecznie pomijana jest w planach inwestycyjnych lub ociera się o taką szansę. Na dzień dzisiejszy wpisana jest na listę inwestycji z Funduszu Spójności, ale co z tego, jeśli jest to lista rezerwowa. Z powodu braku bieżących napraw na dużej części trasy prędkość szlakowa obniżona jest od 40 km/h do 60 km/h, przy czym rozkładowo pociągi mogłyby tędy jeździć do 120 km/h.
Rewitalizacja, czyli przywrócenie parametrów technicznych i zniesienie ograniczeń prędkości, byłaby zauważalną poprawą, ponieważ praktycznie każdy pociąg z taboru śląskiego przewoźnika osiąga prędkość 120 km/h. Przykładowo, po rewitalizacji przeprowadzonej na odcinku Racibórz - Chałupki pociągi mogłyby zyskać nawet do 5 minut. Można sobie tylko wyobrazić, co by było, gdyby trasa została zmodernizowana i przystosowana do prędkości 160 km/h.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany