Kuźnia Raciborska walczy o przedłużenie peronów i bocznicę
Okazją ku temu ma być kolejna modernizacja linii kolejowej nr 151 Chałupki-Racibórz-Kędzierzyn-Koźle. Pociągi będą tu osiągać 160 km/h.
Władze samorządowe Kuźni Raciborskiej, znając plany PKP co do kolejnej modernizacji linii 151, zawczasu podjęły działania i chcą, by w projekcie uwzględnić wydłużenie peronów na miejscowej stacji. Rozpoczęły się już rozmowy z projektantem. Podczas ostatniej przebudowy perony te skrócono, przez co pasażerowie pociągów dalekobieżnych - ze względu na długość składów - wychodzą wprost na… tory. Ze względu na planowaną prędkość pociągów burmistrz proponuje też, by poza kładką wprowadzić jeszcze przejście podziemne, umożliwiające komunikację na drugą stronę torowiska osobom niepełnosprawnym. Przejście mogłoby zostać zlokalizowane np. mostem na zakończeniu peronów. Kuźnia chce też bocznicy umożliwiającej komunikację z terenami inwestycyjnymi. Burmistrz Paweł Macha liczy, że postulaty zostaną uwzględnione. Jak dotąd, co podkreśla, władze PKP są przychylne dla miejscowego samorządu.
Jak ma to wyglądać, zobaczcie w galerii.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz